وینگادا: فدراسیون با باشگاه‌های متخلف برخورد خواهد کرد

چوب لیگ برتری‌ها لای چرخ تیم امید

همکاری نکردن باشگاه‌ها با تیم امید، نکته‌ای که بسیاری از کارشناسان آن را از عوامل اصلی ناکامی چهاردهه‌ای تیم در راهیابی به المپیک می‌دانند، همچنان ادامه دارد و حتی شکست بزرگ این تیم در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز فعلا دست اندرکاران فدراسیون را برای برخورد قاطع با این معضل بیدار نکرده است، امری که نلو وینگادا، سرمربی پرتغالی تیم نیز سفت و سخت دنبال آن است.
کد خبر: ۷۲۵۸۶۳

وقتی تیم فوتبال امید ایران با یک سری بازیکن زیر 22 سال و بدون همراهی نتیجه گرایانه و البته فریبنده چهار بازیکن بزرگسال گام به بازی‌های آسیایی اینچئون گذاشت کمتر کسی تصور می‌کرد حتی در این شرایط نیز تیم ایران مقابل تیم‌های درجه 3 و 4 آسیا یعنی ویتنام و قرقیزستان ناکام بماند و در مرحله گروهی حذف شود. اما این اتفاق افتاد و مشخص شد تیم واقعی امید ایران یعنی تیمی که از اسفندماه امسال باید برای راهیابی به المپیک 2016 با حریفانش سرشاخ شود در چه نقطه‌ای قرار دارد. این تیم در شرایطی در اینچئون به چنین سرنوشتی دچار شد که چه بسا سرمربی تیم می‌توانست چند بازیکن بزرگسال و اصلی تیم ملی بزرگسالان را با خود به اینچئون ببرد و با کسب نتیجه‌ای بمراتب بهتر، تا این حد زیر تیغ تیز انتقادات نرود.

در این میان در شرایطی که در چهار دهه اخیر از دلایل اصلی ناکامی امیدهای فوتبال ایران در راهیابی به المپیک؛ همکاری نکردن باشگاه‌ها و خواب غفلت فدراسیون‌های مختلف برای آماده سازی این تیم بوده است، این انتظار وجود دارد که با توجه به شرایط تیم امید، فدراسیون فوتبال شرایط را برای موفقیت این تیم فراهم کند. از جمله باشگاه‌های لیگ برتری را مجاب به در اختیار گذاشتن بازیکنان مد نظر کادرفنی تیم امید کند. اما این روزها در شرایطی برگزاری اردوی تدارکاتی تیم ملی در پرتغال و تعطیلی لیگ برتر فرصتی دست داده است تا تیم امید نیز اردوی خود را برگزار کند که تیم امید همچنان بر پاشنه سابق می‌چرخد و باشگاه‌های لیگ برتری حاضر به همکاری با این تیم نیستند.

با این‌که کادرفنی تیم 25 بازیکن را به تمرینات این تیم دعوت کرده و قرار است این تمرینات تا روز سه شنبه بیست و دوم مهرماه جاری ادامه یابد که هفت بازیکن (محمدرضا اخباری شاد از سایپا، علی کریمی از سپاهان، یوسف وکیا از فولاد خوزستان، بهنام برزای و مهدی‌پور از راه‌آهن، آرش رضاوند و ارسلان مطهری از نفت تهران) در این اردو غایب هستند. غیبت‌هایی که باعث شد وینگادا برای پوشش آن از چهار بازیکن جدید به نام‌های علیرضا علیزاده از سایپا، فرشاد قاسمی از پرسپولیس، فراز امام علی از پیکان و وحید نجفی از تیم مقاومت تهران دعوت کند.

وینگادا در این باره به سایت فدراسیون فوتبال گفت: هفت بازیکن بدون اطلاع باشگاه‌هایشان به فدراسیون در اردو حضور ندارند و از بین باشگاه‌ها فقط راه‌آهن نامه کتبی مبنی برلازم داشتن مهدی مهدی‌پور را به فدراسیون ارسال کرده و همین‌طور مدیرعامل سایپا در تماس تلفنی اعلام کرد که نمی‌تواند محمدرضا اخباری را در اختیار تیم ملی بگذارند و به جز این دو باشگاه هیچ درخواست رسمی یا صحبتی نسبت به عدم حضور بازیکنان نشده است. با توجه به این‌که این اردوها با هماهنگی سازمان لیگ انجام شده بود و در روزهای فیفا قرار داریم نمی‌توانم دلیل عدم همکاری باشگاه‌ها را درک کنم. البته قرار است چهار بازیکن جدیدا دعوت شده به اردو ملحق شوند.

وینگادا که به دنبال لغو دیدار دوستانه شاگردانش با عمان بازی دوستانه با تیم‌های باشگاه‌های تراکتورسازی و راه آهن را طی امروز و شنبه هفته آینده در دستور کار دارد، در پاسخ به این پرسش که در صورت ادامه همکاری نکردن باشگاه‌ها با تیم امیدآیا نتیجه اینچئون در انتخابی المپیک نیز تکرار خواهد شد، گفت: اینچئون تمام شد، اگر باشگاه‌ها بازیکنان را در اختیار ما نگذارند مطمئن هستم که فدراسیون عکس‌العمل جدی از خود نشان خواهد داد اما با توجه به قوانینی که وجود دارد و همکاری‌هایی که بین باشگاه‌ها و فدراسیون وجود خواهد داشت امیدوارم در آینده مشکلی به لحاظ غیبت بازیکنان نداشته و شانس تمرین و آماده‌سازی با همه بازیکنان را داشته باشیم. بار دیگر تکرار می‌کنم که در فوتبال ایران نباید هیچ چیز مهم‌تر از تیم ملی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها