تیم ملی فردا در نخستین بازی تدارکاتی خود به مصاف تیم اشتوریل می‌رود

اولین محک تیم ملی در پرتغال

تیم ملی فوتبال در فاصله 91 روز تا آغاز جام ملت‌های آسیا در نخستین دیدار تدارکاتی خود فردا (جمعه) به مصاف اشتوریل پرتغال می‌رود.
کد خبر: ۷۲۵۸۶۰

ملی‌پوشان فوتبال ایران که شنبه‌شب گذشته برای برپایی اردویی 10 روزه راهی کشور پرتغال شدند، درحالی که از همه امکانات موجود در کمپ شهر لیسبون و ورزشگاه ژامور رضایت دارند، حالا باید برای انجام نخستین بازی تدارکاتی آماده شوند؛ دیداری که نقطه شروع برای حضور قدرتمندانه تیم ملی در جام ملت​های آسیا و شکست طلسم 38 سال قهرمان نشدن در آسیاست.

اما حریف روز جمعه تیم ملی: اشتوریل 75 سال پیش تأسیس شده و از آنجا که با پیراهن زرد رنگ مقابل حریفانش به میدان می‌رود لقب قناری‌ها یا مردان خورشید را گرفته‌اند. اشتوریل که در ترکیب خود هشت بازیکن برزیلی دارد در این فصل اوضاعش خیلی خوب نیست و در پایان هفته هفتم لیگ برتر پرتغال با شش امتیاز در رده پانزدهم جدول 18 تیمی لیگ برتر این کشور قرار دارد.

شاگردان میگوئل پیسکوی پرتغالی که فصل گذشته را با عنوان چهارمی لیگ برتر پرتغال به پایان رساندند در رقابت‌های امسال لیگ اروپا در پایان هفته دوم این رقابت‌ها با 3 امتیاز پس از دینامو مسکو در رده دوم جدول گروه پنجم قرار دارند.

در مقابل تیم ملی فوتبال ایران با 13 بازیکن داخلی متشکل از بازیکنان آماده لیگ برتر همراه 11 لژیونر راهی لیسبون شده است تا کی‌روش در راه تغییر نسل فوتبال ایران برای قدم اول تلفیقی از جوان‌ترها و بازیکنان باتجربه را کنار خود داشته باشد. سرمربی پرتغالی تیم ملی در آستانه این بازی با بیان این‌که قصد دارد بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه به آمادگی بالا و تجربه‌ای خوب برسند، به سایت فدراسیون فوتبال گفت: هدف اصلی ما این است که گروهی از بازیکنان را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها به آمادگی بالا و تجربه‌ای خوب دست یابند و بازیکنانی که اولین حضورشان را در تیم ملی فوتبال تجربه می‌کنند نیز در کنار دیگر ملی‌پوشان به شرایط خوبی برسند. وی در ادامه بیان کرد: قصدمان این است که به‌عنوان یک گروه هر چه محکم‌تر، همدل‌تر و متحدتر به تیم ملی فوتبال توسعه ببخشیم و در بخش‌هایی که به بازیکنان در پست‌های دفاع، هافبک و حمله نیاز داریم آنها را آنالیز کرده و مورد تست و ارزیابی قرار دهیم.

کی‌روش همچنین در گفتگو با خبرنگاران پرتغالی درباره وظایفش در فوتبال ایران گفت: من در فوتبال ایران باید نقش آموزشی، توسعه ساختار و زیربنا را ایفا کنم تا بتوانیم فوتبال ایران را برای آینده گسترش دهیم. او افزود: لیگ فوتبال در ایران 18 تیمی بوده، ولی مدتی است که به 16 تیم کاهش پیدا کرده است. هدف ما در فدراسیون فوتبال ایران این است که بتوانیم بستر را برای توسعه فوتبال در داخل ایران فراهم سازیم تا‌ آینده روشنی در انتظار فوتبال ایران باشد. کی‌روش ادامه داد: می‌خواهم برای جانشینم در تیم ملی ایران یک میراث باقی بگذارم و مطمئنم که جانشین من تیم خوبی را تحویل خواهد گرفت.

بنفیکا با تیم دوم مقابل ایران

تیم ملی ایران که در حال حاضر برای برپایی اردویی تمرینی در کشور پرتغال به سر می‌برد علاو بر بازی فردا (جمعه) روز سه‌شنبه نیز در دومین و آخرین بازی تدارکاتی خود به مصاف بنفیکا می‌رود. در همین راستا روزنامه‌ ژوگوی پرتغال خبر داد خسوس، سرمربی بنفیکا قصد دارد از تیم دوم خود برابر ایران استفاده کند تا بازیکنانی که کمتر برای این تیم بازی کرده‌اند فرصت بازی برابر ایران را داشته باشند. بنفیکا یکی از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا نیز هست. این تیم با دو شکست برابر تیم‌های زنیت و بایر لورکوزن در قعر جدول گروه خود قرار گرفته است.

مجارستانی‌ها به‌دنبال کی روش

در حالی که کارلوس کی‌روش پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان بتازگی قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال ایران تمدید کرده، اکنون خبر می‌رسد که او همراه جانینی ایتالیایی و کلمنته اسپانیایی گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال مجارستان هستند.

سایت تله اسپورت مجارستان گزارش داد فدراسیون فوتبال این کشور در حال مذاکره با چند مربی برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی است. این سایت از کارلوس کی‌روش که سابقه هدایت تیم ملی پرتغال و رئال‌مادرید را در کارنامه‌اش دارد و از سال 2011 سرمربیگری ایران را بر عهده گرفته به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی احراز این پست نام برد. از جوزپه جانینی، سرمربی کنونی لبنان که 47 بازی با پیراهن تیم ملی ایتالیا انجام داده و خاویر کلمنته، کاپیتان پیشین تیم ملی اسپانیا که هدایت تیم ملی لیبی را عهده‌دار است، به عنوان رقبای سرمربی 61 ساله تیم ملی کشورمان نام برده است. این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال مجارستان روز گذشته در جمع خبرنگاران عنوان کرد: نام کاندیداهایی که در حال حاضر مدنظر داریم رسانه‌ای نشده و نمی‌خواهیم در این مورد صحبت کنیم چون آنها در حال حاضر هدایت تیم‌هایی را بر عهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها