سبک زندگی خاص برادران اسماعیلی در شبکه مستند

مستند «برادران اسماعیلی» ساخته فرشاد فدائیان که درباره شراکت اعضای یک خانواده است، امشب ساعت 23 در برنامه فانوس از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۲۵۰۵۲

این مستند 36 دقیقه‌ای از مجموعه «یک زندگی» درباره زندگی خانواده‌ای دامدار در شمال کشور است که در یک فعالیت درون خانواده‌ای به رونق اقتصاد در منطقه کمک کرده‌اند. آنها سال‌هاست که در کنار هم زندگی و به سبک خاص خود شراکت می‌کنند.

آنها چند برادر هستند که در ارتفاعات جنگلی گیلان در یک خانواده گسترده زندگی می‌کنند. آنها با هم کار می‌کنند و در کنار کار به فرزندانشان می‌آموزند که چگونه از مواهب طبیعت و نعمت‌های آن استفاده کنند.

فرشاد فدائیان مستندساز است و تاکنون بیش از 50 فیلم ساخته و در بیش از ده جشنواره فیلم بین‌المللی و 70 نمایشگاه داخلی و خارجی در پاریس، سوئیس و اتریش شرکت کرده است. وی همزمان با فیلمسازی در حرفه عکاسی هم مشغول بوده و ده‌ها نمایشگاه عکس برگزار کرده است.

چهار مستند صنعتی و مهندسی انسان، علم، صنعت، دنیای صنعت، پل‌سازان و ابرکشتی‌ها امروز از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

مجموعه مستند «انسان، علم، صنعت» به تهیه‌کنندگی علیرضا پاک‌آزاد در 90 قسمت بیست دقیقه‌ای در شبکه مستند تولید شده و هر شب ساعت 20 پخش می‌شود. در این مستند ضمن به تصویر کشیدن جدیدترین دستاوردهای علمی و صنعتی ایران با کارشناسان این حوزه نیز گفت‌وگو می‌شود و عملکرد و کاربرد هر دستاورد را به زبان ساده برای مخاطبان توضیح می‌دهد.

«دنیای صنعت» نیز مجموعه‌ای از برنامه‌های علمی و مهندسی است که به بررسی اختراعات و شگفتی‌های دنیای صنعت می‌‌پردازد. در این مستند جانی اسمیت، به بزرگ‌ترین کارخانه‌های دنیا سفر می‌کند تا تجربه شخصی خود را از هر دستاورد صنعتی در جهان به ثبت برساند. این مستند نیز ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود.

قسمتی دیگر از مجموعه مستند «ابرکشتی‌ها» با هدف معرفی بزرگ‌ترین اقیانوس‌پیماهای جهان امروز ساعت 16 از شبکه مستند پخش می‌شود.

قسمت آخر مجموعه علمی - مهندسی «پل‌سازان» نیز ساعت 21 از شبــکه مستند پخش می‌شود. این مجموعه هشت قسمتی درباره تجربه‌ها و دستاوردهای مهندسان از حوادثی است که به نابودی یا خرابی پل‌ها منجر شده است.

مستند «مرگ اشتباه: داروهای اعصاب قاتلین کودکان ما» که درباره تاثیر داروهای اعصاب بر نوزادان و کودکان است، امروز ساعت 17 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

در این مستند می‌بینیم مادری که فرزندش به طور مشکوکی خودکشی کرده، در پی یافتن حقیقت برمی‌آید و متوجه می‌شود این اتفاق به داروهای اعصاب و روانی که خودش مصرف کرده ارتباط دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها