ترکان در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد

از تحقق اهداف در مناطق آزاد رضایت نداریم

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی خبر استعفایش را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۲۲۵۶۲
ترکان: استعفایم از شورای عالی مناطق آزاد صحت ندارد

اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی در حاشیه مراسم ختم والده آیت‌الله شاهرودی در خصوص استعفایش از شورای عالی مناطق آزاد اظهار داشت: این خبر صحت ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شکایت از مسئولان سابق به کجا رسید، گفت: این موضوع مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین درخصوص قطب سوم مناطق آزاد، گفت: یک گروه سرمایه‌گذاری در اروند و یک گروه در چابهار فعالیت می‌کنند و ما منتظریم تا مطالعات آنها تمام شود تا بعد از آن تصمیم‌گیری کنیم.

ترکان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال وضعیت قطب سوم مشخص می‌شود، گفت: خیر، ابتدا باید مطالعات آنها تمام شود زیرا بخش خصوصی هستند و دولت سرمایه‌گذار نبوده و هر دوی آنها بخش خصوصی هستند و باید کار کنند تا به نتیجه برسند سپس یکی از آنها که به معیارهای ما نزدیکتر باشد از سوی دولت حمایت می‌شوند.

وی افزود: ما معیارهایی داریم که یکی از آنها این است که درصدی از محصول قابل رقابت با بازارهای جهانی باشد و انحصارا برای ایران نباشد تا خدای نکرده کیفیت آن پایین نباشد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص قیمت‌های شورای رقابت برای خودروها نیز گفت: قیمت خودروها همان قیمتی است که شورای رقابت تعیین و مصوبه‌ای است که همه روی آن تفاهم کرده‌اند و به آن اتفاق نظر دارند.

وی همچنین در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: مذاکرات مسیر خودش را جلو می‌رود و قضاوتی که در رابطه با به نتیجه نرسیدن مذاکرات صورت می‌گیرد، صحیح نیست و ما باید مهلت بدهیم تا تیم مذاکره‌کننده کار خودشان را انجام دهند ولی ارزیابی من این است که مذاکرات به نتیجه می‌رسد.

مدیرعامل مناطق آزاد همچنین در مورد افزایش قیمت دلار گفت: دیدید قیمت دلار بعد از مدتی متعادل شد و الان نیز تحت مدیریت است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها