برادر رییس جمهوری از حمید رسایی شکایت کرد

دعوای یاران روحانی و احمدی نژاد بر سر پولهای بابک زنجانی

پس از تذکر رسایی و سخنان ابوترابی‌فرد

شعار «مرگ بر انگلیس» در صحن علنی مجلس طنین‌انداز شد

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه یاوه‌گویی‌های کامرون ارزش پاسخگویی ندارد، تاکید کرد: انگلیس یک دولت ورشکسته و در آستانه تجزیه داخلی است.
کد خبر: ۷۲۲۰۹۵
شعار «مرگ بر انگلیس» در صحن علنی مجلس طنین‌انداز شد

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان نسبت به عدم نطق حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در برابر توهین‌های نخست‌وزیر انگلیس اعتراض کرد.

وی خطاب به ابوترابی فرد که ریاست امروز مجلس را برعهده داشت گفت: ای کاش امروز آقای لاریجانی رئیس جلسه بودند؛ از سکوت شما تعجب کردم و از آقای لاریجانی تشکر می‌کنم که دیروز موضع‌گیری محکم و خوبی در برابر توهین‌های نخست‌وزیر بی‌ادب انگلیس کردند.

وی تصریح کرد: اگر امروز آقای لاریجانی اینجا بود به دلیل مواضع خوبشان خصوصاً در مواضع سیاست خارجی، در این باره صحبت می‌کردند اما چرا حضرتعالی سکوت کردید.

این نماینده مردم تهران ادامه داد: رئیس جلسه باید به نمایندگی از مجلس صحبت کند؛ متاسفانه در پرتو سیاست‌های غلط خارجی پس از 35 سال، رئیس جمهور محترم کشورمان در سفر به نیویورک به ملاقات نخست‌وزیر انگلیس رفت. آنچه در این ملاقات گفته و شنیده شد، خبر نداریم و انشاءالله زمانی که رئیس‌جمهور برگشت اطلاع‌رسانی می‌کنند. اما کامرون چند ساعت پس از ملاقات با رئیس‌جمهور ما پشت تریبون مجمع عمومی سازمان ملل رفت و به ملت ایران، نظام اسلامی و همین دولتی که به او احترام کرده بود و به ملاقاتش رفته بود، توهین‌های مکرری کرد.

رسایی گفت: از آقای روحانی تشکر می‌کنم که با «اعوذ‌بالله من الشیطان رجیم» به سفر رفت.

در این لحظه حجت‌السلام ابوترابی‌فرد دیگر اجازه نطق را به حمید رسایی نداد و میکروفن وی را قطع کرد و گفت: همه ما صحبت‌های شما را شنیدیم اما در این لحظه حمید رسایی که خواهان بیان ادامه سخنانش بود با صدای بلند صحبت‌های خود را ادامه می‌داد که حجـت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در واکنش به فریاد‌های رسایی گفت: اینجا جای عربده‌کشی نیست.

وی برهمین اساس ما برای شما احترام قائلیم اما نباید اینگونه در صحن علنی داد بزنید؛ تذکر شما مربوط به دستور جلسه نیست اما چون درباره بحث نخست‌وزیر انگلیس بود، به آن گوش کردیم.

در این لحظه حمید رسایی با ترک جلسه علنی مجلس گفت: جایی که به من می‌گویند عربده‌کش من نمی‌مانم.

پس از تذکر رسایی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در مورد قطع تریبون نماینده تهران، گفت: اینکه بنده اشاره‌ای به سخنان نخست‌وزیر انگلیس نداشتم به دو دلیل بود؛ یکی اینکه رئیس مجلس در فرمایشات خوب و متقن خود پاسخ او را دادند. پاسخ یک دولت ورشکسته که در آستانه تجزیه داخلی قرار دارد.

وی ادامه داد: این دولت شکست‌های پی‌درپی‌ای در منطقه از جمله در غزه، عراق و در دنیای اسلام داشته است و این شکست‌ها آنها را در تنگنای جدی قرار داده و چون اساس این شکست‌ها را در انقلاب، قدرت امت اسلام و تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب می‌دانند باید در صحنه‌هایی مثل مجمع عمومی سازمان ملل حرف‌های بی‌اساسی را بیان کنند. لذا بنده دیدم که ارزشی ندارد اشاره‌ای به یاوه‌گویی‌های نخست‌وزیر انگلیس داشته باشم.

پس از صحبت‌های ابوترابی‌فرد نمایندگان مجلس با سر دادن فریادهای "مرگ بر انگلیس" انزجار و اعتراض خود از نسبت به سخنان نخست‌وزیر انگلیس را نشان دادند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نیز پس از شعارهای نمایندگان، گفت: این تنها موضع مجلس نیست، بلکه موضع ملت و همه آحاد مسلمان و همه مردم آسیا و آفریقا و تمام ملت‌هایی است که در دوران استعمار انگلیس از ناحیه این دولت تهی از اخلاق و انسانیت آسیب‌های فراوانی را دیدند.

وی برهمین اساس گفت: امیدواریم با پیروزی‌های پی در پی ملت اسلامی و مظلومین جهان، شاهد انزوای بیشتر حکومت خودکامه انگلستان باشیم.

کامرون ثابت کرد سگ زرد برادر شغال است

پس از تذکر حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و قطع تریبون وی از سوی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد و ترک جلسه علنی از سوی رسایی به این دلیل که نایب‌رئیس مجلس به وی گفت "مجلس جای عربده‌کشی نیست" ، جمعی از نمایندگان مجلس به جایگاه هیئت رئیسه رفتند.

روح‌الله حسینیان، مهدی کوچک‌زاده، حسین نجابت، حسینعلی حاجی دلیگانی، جواد کریمی قدوسی، علی‌اصغر زارعی و عطاءالله سلطانی صبور از جمله نمایندگانی بودند که با حضور در جایگاه هیت رئیسه صحبت‌هایی را با حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد مطرح کردند.

پس از آن، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، طی سخنانی گفت: فرمایشات آقای رسایی بسیار خوب و به موقع بود و با اینکه تذکر وی مربوط به دستور جلسه نبود، اما اجازه دادم که این تذکر بیان شود. اما حقیر واژه‌ای گفتم که از آن پوزش می‌طلبم و اگر آن واژه لایق کسی باشد، لایق خودم بوده است.

حمید رسایی نیز برهمین اساس گفت: با اینکه بنده منتقد آقای روحانی و سیاست‌های خارجی ایشان هستم، اما اجازه نمی‌دهم به رئیس‌جمهور ما توهین شود و از ایشان تشکر می‌کنم بابت اینکه با مسئولین آمریکایی ملاقات نکرد.

وی افزود: ولی گله می‌کنم که چرا پاسخ کشور انگلیس را ندادند و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در این باره صحبتی نکرد. همچنین از نخست‌وزیر انگلیس تشکر می‌کنم که اثبات کرد سگ زرد برادر شغال است.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: از وزیر امور خارجه کشورمان تشکر می‌کنم که دربرابر نحوه نشستن بی‌ادبانه نخست‌وزیر انگلیس واکنش نشان داد و وقتی دید کامرون پایش را روی پایش انداخته، ایشان هم پایش را روی پایش انداخت.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها