با آغاز سال تحصیلی میلیون‏ها دانش‏آموز و دانشجو، به شوق آموختن دانش، روانه مدرسه و دانشگاه می‏شوند که این تکاپو چهره جامعه را تا حد زیادی تغییر می‌دهد. رسانه ملی نیز در این تکاپو سهم بسزایی دارد و با تدارک و تهیه ویژه‌برنامه‌های متعدد در آستانه بازگشایی مدارس به این شور و شوق می‌افزاید.
کد خبر: ۷۲۱۸۰۴

شبکه رادیویی تهران به مناسبت فصل جدید و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید چند برنامه تازه تدارک دیده است. ویژه‌برنامه «صدای مهر» هر روز از ساعت 6 تا 8 و 30 دقیقه به مناسبت بازگشایی مدارس از رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می‌رود. اجرای این برنامه را محمدرضا علی‌اکبری و امین قاضی بر عهده دارند و بخش‌های نمایشی را وحید رونقی و میثم عبدی اجرا می‌کنند.

نمایش‌های طنز

اسماعیل باستانی تهیه‌کننده برنامه درباره ویژگی‌های آن می‌گوید: این برنامه کاری از گروه علم و زندگی رادیو تهران است که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید تهیه و پخش می‌شود. آلبرت کچویی جدیدترین و تازه‌ترین اخبار و رویدادها، بویژه اخبار مرتبط با بازگشایی مدارس را به سمع شنوندگان می‌رساند. از بخش‌های شنیدنی برنامه نمایش‌های شاد و مفرح است که با موضوع‌ مدرسه، معلم، دانش‌آموزان و والدین تدارک دیده شده است. این بخش در قالب طنز مشکلات و دغدغه‌های دانش‌آموزان، ترافیک، سرویس مدارس، خواب و... را مطرح می‌کند.

باستانی با اشاره به دیگر بخش‌های برنامه می‌افزاید: علیرضا محمدی و مهدی اسماعیلی از گزارشگران برنامه به میان مردم می‌روند تا به طور مستقیم شور و حال دانش‌آموزان و مردم را از آغاز بازگشایی مدارس منعکس کنند. دکتر قانعی، متخصص تغذیه نیز با توصیه‌ها و پیشنهادهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان را به خوردن صبحانه‌ای کامل و میان وعده‌های سالم تشویق می‌کند.

دکتر آریا، جراح و متخصص ارتوپد هم درباره کیف‌های مناسب و کوله پشتی‌های کودکان می‌گوید و مشکلات احتمالی استفاده نامناسب از کیف‌های سنگین و غیر استاندارد را گوشزد می‌کند. شنونده‌ها با برنامه تماس می‌گیرند و از حال و هوای دوران مدرسه، بازیگوشی‌هایشان و از مشکلاتی که با بازگشایی مدارس با آن مواجه هستند، می‌گویند.

همراهی مستمر با صدای شهر

این برنامه با همراهی مستمر صدای شهر روی آنتن رادیو تهران می‌رود. اخبار ترافیکی لحظه به لحظه پخش می‌شود. درباره شرایط و وضع تردد خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و مسیرها اطلاع‌رسانی می‌شود و از طرف دیگر در کوتاه‌ترین زمان تازه‌ترین رویدادها و اتفاقات شهری و همچنین نقد و بررسی تمام مسائل و مشکلات شهری نیز از این رادیو پخش می‌شود.

در این برنامه با مسئولان حوزه حمل و نقل و ترافیک و اعضای شورای شهر هم گفت‌وگو می‌شود. دکتر شاکری عضو شورای شهر یکی از مهمانان این برنامه است. او از خاطراتش و از اولین روزهایی که به مدرسه می‌رفت، درباره وظایفی که هر شهروند برای کاهش ترافیک بر عهده دارد، آخرین وضع ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی، مترو و... می‌گوید.

رادیو تاکسی

در میان برنامه صدای مهر، «رادیو تاکسی» در قالب نمایشی و گفت‌وگو پخش می‌شود. در گفت‌وگوی کوتاهی که با بصیر جعفری‌نیا، تهیه‌کننده برنامه رادیو تاکسی داریم، وی می‌گوید: در میان برنامه صدای مهر، «رادیو تاکسی» با هدف فرهنگ سازی روابط تاکسیرانان و شهروندان روی آنتن می‌رود. این برنامه کاری مشترک از رادیو تهران و سازمان تاکسیرانی است که هر روز صبح مهمان شهروندان تهرانی است. رادیو تاکسی به منظور استفاده بهینه از وسایل حمل و نقل عمومی و در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی در قالب طنز نمایشی پخش می‌شود. این برنامه با بررسی مشکلات ترافیکی در زمان بازگشایی مدارس، نرخ مصوب تاکسیرانی، سرویس مدارس و... روی آنتن می‌رود.

آنچه رادیو تهران را از دیگر رادیوها متمایز می‌کند، پرداختن به مسائل و مشکلات شهروندان و ایجاد فرصتی برای طرح و پیگیری این مشکلات و دغدغه‌های شهری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها