پیشنهاد روز

صدای مهر از صدای پایتخت

فصل پاییز و آغاز بازگشایی مدارس حال و هوا و شرایط خاص‌تری نسبت به ماه‌های دیگر سال دارد، چه برای کسانی که باید خودشان را برای مدرسه یا دانشگاه رفتن آماده کنند یا کسانی که باید در ترافیک آغاز بازگشایی مدارس بمانند.
کد خبر: ۷۲۰۱۵۸

شبکه رادیویی تهران به مناسبت فصل جدید و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌های متعددی را تقدیم شنوندگان می‌کند. از آماده‌سازی دانش‌آموزان گرفته تا اخبار ترافیکی برای بزرگسالان.

یکی از این برنامه‌ها با عنوان «صدای مهر» هر روز از ساعت 6 تا 8 و 30 دقیقه صبح روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می‌‌شود. اجرای این برنامه را محمدرضا علی‌اکبری و امین قاضی برعهده دارند و بخش‌های نمایشی را وحید رونقی و میثم عبدی اجرا می‌کنند. از بخش‌های شنیدنی برنامه نمایش‌های شاد و مفرح است که با موضوع‌های مدرسه، معلم، دانش‌آموزان و والدین تدارک دیده شده است. این بخش در قالب طنز مشکلات و دغدغه‌های دانش‌آموزان، ترافیک، سرویس مدارس، خواب و... را مطرح می‌کند.

دکتر آریا جراح و متخصص ارتوپد هم درباره کیف‌های مناسب و کوله‌پشتی‌های کودکان می‌گوید و مشکلات احتمالی استفاده نامناسب از کیف‌های سنگین و غیراستاندارد را گوشزد می‌کند. می‌توان گفت این بخش از برنامه نکات کاربردی برای پدر و مادرها دارد تا هنگام خرید نوشت افزار دقت کنند و صرفا به زیبایی کیف‌های مدرسه توجه نکنند، بلکه فرزندان را مجاب کنند کیفی انتخاب کنند که نه فقط برای حمل و نقل آسان باشد، بلکه آنها را دچار مشکلات جسمی هم نکند. در قالب بخش‌های طنز نمایشی مشکلات ترافیکی در زمان بازگشایی مدارس، نرخ مصوب تاکسیرانی و... هم بررسی می‌شود. شنونده‌ها با برنامه تماس می‌گیرند و از حال و هوای دوران مدرسه و بازیگوشی‌هایشان می‌گویند. علیرضا محمدی و مهدی اسماعیلی گزارشگران برنامه به میان مردم می​روند تا شور و حال دانش‌آموزان و مردم را از آغاز بازگشایی مدارس منعکس کنند.

این برنامه با همکاری مستمر صدای شهر از رادیو تهران تقدیم شنوندگان می‌شود. اخبار ترافیکی لحظه به لحظه به سمع شنوندگان می‌رسد. با مسئولان حوزه حمل و نقل و ترافیک و اعضای شورای شهر هم گفت‌وگو می‌شود. مهمان برنامه صدای مهر درباره خاطراتش از اولین روزهایی که به مدرسه می‌رفت و... می‌گوید. دکتر قانعی، متخصص تغذیه نیز با توصیه‌ها و پیشنهادهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان را به خوردن صبحانه کامل و میان وعده‌ها تشویق می‌کند. ضمن این‌که به والدین آموزش می‌دهد که چه نوع تغذیه‌ای برای زنگ تفریح بچه‌ها بگذارند تا آنها استفاده کنند.

فاطمه عودباشی ‌/‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها