جانشین وزیر دفاع گفت: وقتی داعش در عراق از مسیر خواسته آنها (غربیها) خارج شد، ائتلاف تشکیل دادند تا با آن مقابله کنند اما ما فریب فریب کاران را نمی‌خوریم.
کد خبر: ۷۱۹۴۱۰
توانایی دفاعی ایران تحت تاثیر هیچ تحریمی قرار نمی‌گیرد

امیر سرتیپ امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به عزم و اراده ملت ایران در برابر توطئه ها و دشمنی های غرب گفت: تنها راه ماندن در برابر فشارها و تحریم‌ها و دشمنی ها ایمان، توکل به خدا و تلاش و عزم جهادی است.

حاتمی در باره ائتلاف غرب به فرماندهی آمریکا علیه جریان تکفیری داعش نیز گفت: همه دنیا وقتی عراق مقابل ما بود از آن حمایت می‌کردند اما وقتی منافعشان تغییر کرد، در برابر عراق ایستادند مانند داعش که از آن در سوریه حمایت و تجهیز کردند، اما وقتی عراق از مسیر خواسته آنها خارج شد، علیه آن ائتلاف تشکیل دادند تا با آن مقابله کنند اما ما فریب فریب کاران را نمی‌خوریم.

وی همچنین با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی در طراحی و ساخت سامانه‌های نظامی گفت: هر آنچه در حوزه دفاعی نیاز باشد خودمان تولید می کنیم و توانایی ما تحت تاثیر هیچ تحریم و محدودیتی قرار نمی‌گیرد.

جانشین وزیر دفاع از رونمایی پروژه‌های جدید هوایی و موشکی و خودرویی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت که وزیر دفاع، این هفته در نمازجمعه تهران سخنرانی خواهد کرد.

حاتمی همچنین از 2 کابینه شدن جنگنده «صاعقه» در سال 94 خبر داد و گفت: جنگنده بومی «قاهر» نیز مسیر تکاملی خود را طی می کند.

وی با اشاره به گردهمایی بزرگ فرماندهان از رده گردان به بالا در دفاع مقدس در 5 مهرماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: این برای اولین بار است که این حجم از فرماندهان در یک همایش با نام «قافله خورشید» گرد هم می‌آیند و در مراسم تهران نیز سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر حسنی سعدی معاون هماهنگ کننده ستاد کل سخنرانی خواهند کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها