بنا به گفته شاهدان، ساختمان تلویزیون یمن دیروز پس از 3 روز گلوله‌باران شدید، دچار آتش‌سوزی شد

یمن؛ آتش‌بسی که دوام نیاورد

در حالی که روز جمعه برخی اخبار از موافقت معترضان و دولت یمن برای پایان درگیری‌ها حکایت داشت، از صبح دیروز درگیری‌ها در نزدیکی دانشگاه «الایمان» از سرگرفته شد.
کد خبر: ۷۱۹۱۴۲

به گزارش فارس، درگیری‌ها در صنعا تشدید شده و دولت یمن که تا چند روز پیش تنها تظاهرکنندگان را هدف قرار می‌داد یا از انصارالله در شهرهای شمالی کشور انتقامجویی می‌کرد، از جمعه علنا انقلابیون و مواضع حامیان اصلی آنها یعنی انصارالله را بمباران می‌کند. انصارالله نیز که اعلام کرده بود دیگر اجازه نمی‌دهد انقلابیون مورد هدف قرار گیرند و تمام گزینه‌ها را برای تامین امنیت آنها بررسی خواهد کرد، بر شدت اعتراضات خود افزوده است. منابع رسانه‌ای ادعا می‌کنند که انقلابیون برای دفاع از خود دست به سلاح برده‌اند.

روز گذشته شبکه العربیه در خبری فوری از وقوع دو انفجار در نزدیکی وزارت کشور یمن در صنعا خبر داد؛ اما تا زمان تنظم خبر جزئیاتی از شمار قربانیان احتمالی و عامل این انفجارها منتشر نشد. با این حال اعلام شد صدها نفر در صنعا به علت حملات خمپاره‌ای پراکنده نیروهای وابسته به علی محسن الاحمر به مناطق مسکونی اطراف محل حضور تحصن‌کنندگان در پایتخت یمن مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. شبکه تلویزیونی الجزیره هم ادعا کرد حوثی‌ها ساختمان تلویزیون یمن را در صنعا به شدت گلوله‌باران کردند که به گفته شاهدان، ساختمان تلویزیون یمن دیروز پس از سه روز گلوله‌باران شدید، دچار آتش‌سوزی شد.

همچنین اعلام شد به دلیل اصابت چند گلوله خمپاره به دانشگاه صنعا، این دانشگاه بسته شده است. گفته می‌شود صدای تیراندازی و درگیری مسلحانه در شمال پایتخت یمن به گوش می‌رسد. بر اثر شلیک راکت به ورزشگاهی در شمال صنعا هم پنج نفر کشته و شماری دیگر، زخمی شدند.

شبکه خبری «شافی» در یمن هم با اشاره به اخبار روز جمعه مبنی بر توافق معترضان و دولت برای پایان درگیری‌ها اعلام کرد: آتش‌بسی که از جمعه شب در پایتخت یمن برقرار شده بود، تنها چند ساعت دوام آورد و ساعاتی بعد کاملا در هم شکست و درگیری‌های مسلحانه در این شهر از خیابان «الثلاثین» و در نزدیکی دانشگاه «الایمان» با مشارکت تیپ یک زرهی ارتش به ریاست سرلشکر «علی محسن الاحمر» آغاز شد.

این در حالی است که شیوخ و شخصیت‌ها و فعالان سیاسی در استان «تعز» یمن با صدور بیانیه‌ای با خیزش مجدد مردمی در پایتخت یمن و همراهی «انصارالله» با انقلابیون اعلام همبستگی کرده‌اند. روز جمعه منابع آگاه اعلام کردند که انصارالله پیشنهاد «جمال بن عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن مبنی بر پذیرفتن مشارکت در دولت آینده یمن را رد کرده است و مذاکرات بن عمر در «صعده» با رهبر انصارالله برای متقاعد کردن او به عقب‌نشینی از مطالبات انقلابیون در صنعا در قبال تصدی چند پست وزارتی و اجرایی در دولت آینده بی‌حاصل بوده است. بن عمر در بازگشت به صنعا بدون ارائه هیچ توضیحی تنها گفت که انصارالله با مشارکت در دولت‌ آینده یمن موافقت کرده است.

این در حالی است که یکی از رهبران جنبش انصارالله گفت: هنوز توافقی میان هیات‌های مذاکره‌کننده یمنی حاصل نشده و فقط تفاهم‌هایی صورت گرفته است.

علی العماد افزود: جنبش انصارالله اصرار دارد که توافق با هیات سازمان ملل در یمن، در چارچوب مطالبات این جنبش باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها