کدام کشور در یورو 2016 بهترین بازیکنان جوان را در اختیار دارد؟

لشکرکشی با سربازان جوان

تنها دو ماه پس از پایان رقابت‌های جام جهانی فوتبال، تمام قدرت‌های برتر اروپا کار خود را در رقابت‌های مقدماتی یورو 2016 که در فرانسه برگزار می‌شود، آغاز کردند.
کد خبر: ۷۱۸۲۷۹

برای اولین بار در این رقابت‌ها 23 تیم حضور خواهند داشت و این به معنای مشارکت کشورهایی جدید در مسابقات خواهد بود. بعد از پایان جام جهانی فوتبال نسل بسیاری از بازیکنان در کشورهای صاحب نام فوتبال اروپا تغییر کرده است و بازیکنان جدیدی پا به عرصه گذاشته‌اند. بازیکنانی که امیدوار هستند در طول دو سال آینده بخوبی رشد کنند و بتوانند کشورشان را در فرانسه صاحب موفقیت و عنوان کنند. بخش بین‌المللی وبسایت گل به بررسی بازیکنان زیر 23 سال حاضر در قدرت‌های برتر اروپا پرداخته است که در زیر آنها را مرور خواهیم کرد؛ بازیکنان جوانی که احتمالا تا دو سال دیگر، ستاره‌های اصلی مدعیان قهرمانی در فرانسه خواهند بود.

فرانسه

تیم فرانسه‌ای که تابستان امسال پا به جام جهانی گذاشت متفاوت‌تر از همیشه بود و بازیکنان جوان شاخصی در ترکیب آن حضور داشتند. دیدیه دشان مجموعه‌ای از بازیکنان با استعداد و جوان را در اختیار دارد که می‌توانند حتی نسل طلایی فوتبال فرانسه را زنده کنند.

رافائل واران یکی از بهترین مدافعان مرکزی جوان دنیا محسوب می‌شود اما تنها گزینه جوان فرانسه در این میان محسوب نمی‌شود. مانگالا که بتازگی راهی منچستر‌سیتی شده در کنار کورت زوما که به چلسی پیوسته، دیگر استعداد‌های فرانسه در خط دفاع هستند. در کنار این گزینه‌ها لاپورته را نیز نباید فراموش کرد که عملکردی فوق‌العاده در اتلتیک بیلبائو داشته و قطعا بزودی راهی باشگاه بزرگ‌تری خواهد شد.در خط میانی، آنها یکی از بهترین هافبک‌های جوان دنیا را در اختیار دارند. پل پوگبا در حالی که فقط 21 سال دارد هیچ چیزی از بزرگ‌ترین هافبک‌های دنیا کمتر ندارد. در کنار او دو هافبک فوق‌العاده با استعداد موناکو یعنی کوندوگبیا و باگایوکو حضور دارند. در فاز تهاجمی‌تر هافبک بیست ساله مون پولیه، مورگان سانسون و همچنین کلمنت گرنیه از لیون حضور دارند. در خط حمله نیز یحیی سانوگو مهاجم آرسنال، کینگزلی کومان خرید تازه یوونتوس وآنتونی مارتیال مهاجم موناکو دیده می‌شوند که همگی استعداد فوق‌العاده بالایی دارند.

بلژیک

نسل طلایی فوتبال بلژیک توانست این کشور را راهی مرحله یک چهارم پایانی جام جهانی برزیل کند. با این حال بلژیک مجموعه‌ای از استعداد‌های برتر فوتبال اروپا را نیز در پشت صحنه در اختیار دارد. جدا از لوکاکو و ادن آزارد که وارد بیست و سه سالگی شده‌اند، می‌توان از عدنان یانوزای به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان اروپا و همچنین کورتوا یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا نام برد.

اوریگی که بتازگی نیز راهی لیورپول شده است در کنار ذکریا باکالی از پی اس وی دیگر استعداد‌های ناب فوتبال بلژیک هستند. در لیگ داخلی بلژیک نیز ستاره‌های مهمی حضور دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به هافبک خلاق اندرلخت یعنی دنیس پرائت اشاره کرد.

انگلیس

انگلیس نیز بازیکنان جوان و آینده دار زیادی در اختیار دارد که البته بعضی از آنها فرصت خودنمایی در برزیل را پیدا کردند. هر چند شاگردان هاجسون در برزیل به توفیق نرسیدند اما به آنها در یورو 2016 امید زیادی می‌رود.

رحیم استرلینگ، راس بارکلی، چمبرلین و جک ویلشر چهار استعدادی هستند که در عین جوانی تجربه خوبی نیز دارند. در کنار این بازیکنان باید به لوک شاو و فیل جونز از منچستر یونایتد اشاره کرد. دو مدافعی که در فصل جاری قطعا نقش زیادی در پروژه جدید یونایتد ایفا خواهند کرد.

یونایتد البته سه استعداد جوان انگلیسی دیگر نیزدر آستین دارد. جیمز ویلسون، بلاکت و ویلفرد زاها هر سه استعداد فوق‌العاده‌ای دارند و جا برای رشد بسیار خواهند داشت. کالوم چمبرز که بتازگی به آرسنال پیوسته از دیگر گزینه‌های جوانی است که می‌تواند بالاخره فوتبال انگلیس را به موفقیت برساند.

آلمان

با خداحافظی کلوزه، لام و مرته ساکر از عرصه ملی، فوتبال آلمان نیاز به مهره‌های جدیدی پس از قهرمانی تاریخی در برزیل دارد. از ماتیاس گینتر مدافع دورتموند به عنوان مهم‌ترین جانشین مرته ساکر در مرکز خط دفاع نام برده می‌شود.

لئون گورتزکا بازیکن جوان شالکه از دیگر استعدادهای فوتبال آلمان محسوب می‌شود که بسیار امیدوار است در ترکیب یواخیم لوو برای یورو 2016 حضور داشته باشد. کریستوف کرامر نیز از مهم‌ترین گزینه‌های جوان یواخیم لوو برای حضور در پست هافبک دفاعی محسوب می‌شود.

اما یولین دراکسلر شاید مهم‌ترین استعداد حاضر فوتبال آلمان باشد. بازیکن خلاق شالکه قطعا نقش مهمی در آینده فوتبال ملی آلمان خواهد داشت. کوین وولاند، ماکسیمیلیان آرنولد و تیمو ورنر از دیگر بازیکنان جوانی هستند که به حضورشان در ترکیب تیم ملی آلمان برای یورو 2016 امید زیادی می‌رود.

ایتالیا

آنتونیو کنته برای ساختن ایتالیای جدید استعداد‌های جوان زیادی در اختیار دارد. مارکو وراتی با 21 سال سن شاید مهم‌ترین این بازیکنان باشد. هافبکی که به پیرلوی آینده فوتبال ایتالیا معروف است و فعلا در پاری‌سن‌ژرمن حضور دارد.

دومنیکو براردی و سیمونه زازا، دو مهاجم برتر و جوان فوتبال ایتالیا هستند. بازیکنانی که در ساسولو توپ می‌زنند اما این شانس را خواهند داشت تا در فصل آینده راهی یوونتوس شوند. بازگشت استفن الشعراوی از مصدومیت دیگر خبر خوب برای آنتونیو کنته محسوب می‌شود ، زیرا کمتر فردی می‌تواند استعداد بالای این مهاجم میلان را انکار کند.

ماتیا دسترو، مانولو گابیادینی و لورنزو اینسینیه دیگر استعدادهای ناب فوتبال ایتالیا هستند که قطعا در تیم آنتونیو کنته فرصت خودنمایی را به دست خواهند آورد.

درون دروازه نیز گزینه‌های خوبی برای پر کردن جای جی جی بوفون در آینده وجود خواهد داشت. ماتیا پرین، فرانچسکو باردی و نیکولا لئالی سه گزینه‌ای هستند که آینده دروازه‌بانی فوتبال ایتالیا را رقم خواهند زد.

هلند

مهم‌ترین ستاره جوان فوتبال ملی هلند اکنون بدون شک ممفیس دیپای ستاره پی‌اس‌وی آیندهوون است. این هافبک هجومی جوان مطمئنا بزودی راهی باشگاهی بزرگ در فوتبال اروپا خواهد شد و قطعا در یورو 2016 نیز به یکی از ارکان تیم ملی هلند تبدیل می‌شود.

کریم رکیک، جوئل ولتمن و یترو ویلمز مهم‌ترین استعداد‌های فوتبال هلند در خط دفاعی محسوب می‌شوند. در خط میانی اما هلند گزینه‌های بیشتری در اختیار دارد. دیوی کلاسن از آژاکس که به عنوان ستاره خلاق لیگ هلند در فصل گذشته انتخاب شده در کنار بازیکنانی همچون مارکو فن خینکل از میلان و آدام ماهر از پی‌اس‌وی قرار گرفته است. کایل ابچیلیو بازیکن جوان توئنته نیز می‌تواند سورپرایز هواداران این کشور در یورو 2016 باشد.

در خط حمله نیز بازیکنانی همچون وینگر اسپارتاک مسکو یعنی کوینسی پرومس و ستاره فاینورد پول بوئتیوس حضور دارند. مهاجم پی‌اس‌وی یورگن لوکادیا از دیگر گزینه‌های جوان تیم ملی هلند در خط حمله خواهد بود.

​اسپانیا

عملکرد ناامیدکننده در جام جهانی 2014 نشان داد که فوتبال ملی اسپانیا هر چه سریع‌تر به یک تغییر نسل نیاز دارد.کارلوس پویول، ژابی آلونسو، ژاوی و داوید ویا چهار ستاره مهم این تیم در گذشته نیز خداحافظی کردند تا این تغییر نسل روال جدی‌تری به خود بگیرد.

داوید دخه‌آ مهم‌ترین گزینه تیم ملی اسپانیا برای جانشینی ایکر کاسیاس محسوب می‌شود. در خط دفاع دنی کارواخال از رئال مادرید، مارک بارترا از بارسلونا، مارتینس از رئال سوسیداد و خوان برنات که بتازگی راهی بایرن مونیخ شده، مهم‌ترین گزینه‌های جوان دل بوسکه محسوب می‌شوند.

در خط میانی کوکه آماده است تا جانشین ژاوی شود و در کنار او گزینه‌ای طلایی همچون ایسکو نیز حضور دارد. ایکر مونیائین ستاره بیست و یک ساله اتلتیک بیلبائو در کنار تیاگو آلکانترا هافبک بایرن مونیخ از دیگر بازیکنان جوان اسپانیا هستند که دل بوسکه نگاه ویژه‌ای به آنها خواهد داشت.

آلوارو موراتا که بتازگی راهی یووه شده در کنار خسه و جرارد دلوفئو مهم ترین گزینه‌های جوان اسپانیا در خط حمله خواهند بود. ضمن این‌که مونیر الحدادی نیز ستاره‌ای نو ظهور و جوان است که مطمئنا آینده‌ای ویژه در فوتبال ملی اسپانیا خواهد داشت.

بهنام جعفر زاده / جام​جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها