رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با جام‌جم از کاهش مجدد قیمت طلا در صورت کاهش قیمت دلار خبر داد و گفت: قیمت طلای کشور متاثر از دو عامل طلای جهانی و قیمت دلار است.
کد خبر: ۷۱۷۱۱۳

احمد وفادار افزود: با توجه به این‌که در روزهای اخیر طلای بورس جهانی روند نزولی را طی کرده قیمت طلا هم به تبع آن کاهش یافته است. اما در همین روزها قیمت دلار روند صعودی را طی کرده و قیمت آن از 3100 تومان به 3170 تومان رسیده است.

وی ادامه داد: اگر قیمت دلار به همان پایه 3100 تومان بازگردد باز هم شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود.

وفادار با اشاره به آرامش وضع اوکراین تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش قیمت طلای جهانی آرامش کشور اوکراین است. وی با پیش‌بینی وضع موجود طی دو هفته آینده گفت: با توجه به خرید و فروش ارزها و پایان سفرهای تابستانی از تقاضای آن کاسته می‌شود و در روزهای آینده قیمت ارزها به همان پایه قبلی خود بازمی‌گردد.

دیروز قیمت سکه تمام در بازار تهران با هزار تومان کاهش به حدود 924 هزار تومان در هر قطعه رسید.

همچنین هر قطعه نیم سکه به قیمت 465 هزار تومان فروخته شد و نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود. قیمت فروش ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب 260 و 168 هزار تومان گزارش شد که هر دو نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نداشتند. نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته، 94 هزار و 810 تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی بدون هیچ تغییری، 1229.3 دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها