سونامی اقتصادی در اینچئون

رقابت‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی از لحاظ وسعت و اعتبار قطعا به پای المپیک نمی‌رسد. با توجه به این‌که این رقابت‌ها مختص ورزشکاران آسیایی است تعداد ورزشکاران شرکت‌کننده در این رقابت‌ها بسیار کمتر از میزانی است که در المپیک می‌بینیم و طبیعتا تعداد چهره‌های شاخص در این رقابت‌ها کاهش می‌یابد. با تمام این اوصاف رقابت‌های آسیایی بهترین مکان برای درآمدزایی است. حضور ورزشکاران متعدد در این رقابت‌ها و معطوف شدن نگاه ورزشی کل آسیا به این آوردگاه قطعا تبعات مختلفی خواهد داشت که جنبه‌های اقتصادی یکی از آنهاست. با هم نگاهی به مهم‌ترین جنبه‌های مثبت اقتصادی رقابت‌های آسیایی خواهیم کرد:
کد خبر: ۷۱۶۵۶۶

هجوم توریست‌ها به اینچئون

به دلیل برگزاری رقابت‌های آسیایی 2014 در اینچئون، این شهر قرار است میزبان توریست‌های مختلفی از سراسر آسیا و حتی دیگر نقاط دنیا باشد. سازماندهی برای این توریست‌ها هدف اصلی است، چرا که این توریست‌ها قرار است پول هنگفتی بابت اقامت در اینچئون به جیب دولت واریز کنند. از سوی دیگر نقاطی از این شهر به عنوان محل اقامت موقت برخی توریست‌ها سازماندهی شده است. صنعت گردشگردی و هتلداری این شهر نه‌چندان بزرگ کره‌ای قطعا رونق بسیار زیادی خواهد یافت. شاید تا پیش از این شهر اینچئون کره‌جنوبی برای بسیاری از مردمان دنیا ناشناخته بود، اما با رقابت‌های آسیایی، بزرگ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تبلیغ در راستای معرفی این شهر به مردم دنیا انجام می‌شود. قطعا اینچئون برای همیشه وامدار رقابت‌های آسیایی 2014 خواهد بود. پیش‌بینی شده است نرخ درآمدزایی این شهر از رقابت‌های آسیایی به بیش از 3/42 میلیون دلار برسد.

از کارگاه تا کارخانه

یک کارگاه تولیدی کوچک به شرکت تبدیل می‌شود و این شرکت، کارخانه کوچکی برای تولید یک نوع برند معروف ورزشی می‌شود. این اتفاقی است که در اینچئون افتاد. این کارگاه تولیدی کوچک از بخت خوب و اقبال بلند با یک شرکت برای تامین لباس ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها قرارداد بست، اما بسرعت تقاضا برای عرضه بالا رفت تا این‌که کارگاه وسعت بیشتری پیدا کرد. این کارخانه کوچک قطعا بعد از پایان رقابت‌های آسیایی کماکان به کار خود ادامه خواهد داد، چرا که اکنون اعتبار بیشتری پیدا کرده است. صدالبته این کارگاه کوچک تنها نمونه نخواهد بود و چه‌بسا شرکت‌ها و کارگاه‌هایی که از کنار برگزاری رقابت‌های آسیایی 2014 صاحب رونق بیشتری شوند و تاثیرات اقتصادی رقابت‌های آسیایی روی شهر اینچئون بسیار طولانی‌مدت خواهد بود.

منویی برای ده‌ها ملت

ورزشکاران از سراسر آسیا در اینچئون رقابت می‌کنند. آنها از فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف می‌آیند و با این اوصاف قطعا ذائقه مشابهی نخواهند داشت. گروهی به تغذیه گیاهی عادت دارند و گروهی گوشتخوارند. مسلم است که غذاهای سنتی کره باب میل بسیاری از گردشگران نخواهد بود. همین موضوع نیز پول زیادی به جیب بسیاری در خلال برگزاری رقابت‌ها واریز خواهد کرد. شرکت‌های مختلف بر اساس سفارش مشتری غذاهای دلخواه آنها را تهیه می‌کنند. رستوران‌های مختلف بیشتر رونق می‌گیرند و صنعت تغذیه این شهر با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کند. منوی متنوع غذایی نیز پول هنگفتی به اینچئون تزریق می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها