با گذشت نزدیک به سه ماه از سقوط بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در مسیر آمستردام به کوالالامپور و کشته شدن تمام 298 سرنشین آن، تیم تحقیقات روز گذشته اولین گزارش رسمی خود در مورد این حادثه را منتشر کرد. این هواپیما زمانی در مناطق شرقی اوکراین سقوط کرد که منطقه شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان بود. البته گزارش مقدماتی​ای که روز گذشته منتشر شد هنوز نتوانسته علت و عوامل اصلی این حادثه را مشخص کند.
کد خبر: ۷۱۵۳۴۱

به گزارش ایرنا، کمیته ایمنی هلند روز گذشته اعلام کرد دلیل سرنگونی پرواز ام.اچ 17 مالزی نقص فنی نبوده است. این کمیته در بیانیه‌ای تصریح کرد این هواپیمای بوئینگ 777 مالزی احتمالا به دلیل آسیب‌های ساختاری که از طریق یک جسم خارجی با فشار بالا که از خارج به این هواپیما وارد شده در اوکراین سرنگون شده است. براساس گزارش این کمیته، مکالمات ضبط شده اتاق خلبان نشان می‌دهد این پرواز با مشکل فنی خاصی روبه‌رو نبوده و در حالت عادی به پرواز خود ادامه می‌داده است.

براساس گزارش کمیته ایمنی هلند، ارتباطات رادیویی پرواز ام.اچ 17 با مقامات کنترل ترافیک هوایی تائید می‌کند که هیچ تماس اضطراری توسط خدمه این پرواز برقرار نشده بود و آخرین تماس کنترل ترافیک هوایی در ساعت 13 و 20 تا 13 و 22 دقیقه بدون پاسخ مانده است. براساس اعلام این کمیته، تحقیقات دقیق بیشتری نیاز است تا بتوان دلیل واقعی سرنگونی این پرواز را مشخص کرد.

در همین حال، هشام الدین حسین، وزیر دفاع مالزی که در اوکراین به سر می‌برد دیروز و پس از انتشار این گزارش اعلام کرد منطقه سرنگونی هواپیما غیرقابل دسترسی است. وی همچنین با همتای اوکراینی خود دیدار و در مورد همکاری در زمینه تحقیقات مرتبط با این پرواز و تعاملات دفاعی گفت‌وگو کرد. به گفته وزیر دفاع مالزی، قرار است تیمی متشکل از استرالیا، هلند و مالزی بتوانند به محل سرنگونی این هواپیما دسترسی داشته باشند. مالزی روز جمعه نیز خواستار آتش بس بین جناح‌های متخاصم در اوکراین شد تا امکان جمع‌آوری شواهد و باقیمانده پرواز سرنگون شده ام.اچ 17 فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها