گلایه های مادر شهید صنیع خانی در دیدار رئیس جمهور

اوضاع فرهنگی جامعه برای مادران شهدا آزار دهنده است

روحانی در دیدار نخبگان استان خراسان رضوی بر عزم دولت برای مبارزه با فساد در هر حوزه و سطحی که باشد تاکید کرد

رئیس‌جمهور: مردم برای حجاب و عفاف خون داده​اند

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که دولت در مبارزه با فساد مصمم است، گفت: دولت یازدهم در انجام هر آنچه در راه مبارزه با فساد و توسعه کشور نیاز باشد، از هیچ کس و از هیچ قدرتی نخواهد ترسید.
کد خبر: ۷۱۴۵۴۴

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در جمع نخبگان و برگزیدگان استان خراسان رضوی افزود: با وحدت، انسجام، جهاد و تلاش بر مشکلات فائق خواهیم شد و برای حل معضلات این کشور حتی فساد، کلیدی بهتر از علم و فناوری نیست.

رئیس‌جمهور با یادآوری رشد و توسعه کمی دانشگاه‌ها و تعداد مقالات علمی ارائه شده در کشور، ادامه داد: ما برای چه مقاله می‌نویسیم؟ در این مقالات به دنبال چه هستیم؟ البته جای تردید نیست که دوست داریم در دنیا اعلام شود که تعداد مقالات ایران در منطقه نخست است. روحانی با بیان این که البته مقاله نوشتن و ارائه کردن یک مقاله، تفوق علمی است و جای تردید ندارد، گفت: اما می‌خواهم نکته دیگری بگویم که خدای ناکرده مقاله نوشتن، امتیاز گرفتن و درجه علمی، هدف ما نشود. اگر اینها هدف شود، ما به جایی نمی‌رسیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که ما در این دولت به برخی فسادها برخوردیم که شگفت‌آور است، توضیح داد: قدیم‌ها می‌گفتند آدم بعضی چیزها می‌بیند شاخ در می‌آورد، می‌گفتیم مگر آدم شاخ هم در می‌آورد؟ اما اکنون می‌بینیم برخی موضوعات آنچنان به مغز فشار می‌آورد که گویی دو شاخ در حال درآمدن است و معلوم می‌شود مثال‌های ایرانی بی‌ربط نبوده است! مگر برای استاد و بورسیه شدن هم تقلب می‌کنند؟ رئیس‌جمهور ادامه داد: واقعا دچار حیرت شدیم که چرا؟ قبلا از رانت در برخی زمینه‌های اقتصادی صحبت می‌شد که البته همه آنها بد است، اما این‌که آدم بخواهد با تقلب، استاد فرزندان مردم شود، حیرت‌آور است و بعد عده‌ای نیز تهدید کنند. مگر این دولت از تهدید می‌ترسد؟

روحانی تصریح کرد: من امروز در محضر شما فرهیختگان، بزرگان، اساتید و در محضر مولایمان امام هشتم (ع) که روح او ناظر و روز میلاد او است، خدمت شما بصراحت عرض می‌کنم، هر آنچه که در راه مبارزه با فساد لازم باشد و در راه توسعه این مملکت نیاز باشد، این دولت از هیچ کسی و هیچ قدرتی نخواهد ترسید.

وی ادامه داد: لابد شما می‌گویید چرا نمی‌ترسید، دیگران ابزار بسیار دارند که می‌توانند شما را تهدید کنند و چرخ دولت شما را از گردش بیندازند؟ من به شما خواهم گفت این چنین نخواهد شد، چرا؟ زیرا تا روزی که اکثریت قاطع مردم هوشیار و بیدار این سرزمین با دولت و در کنار دولت هستند، این دولت موفق خواهد بود. روحانی ادامه داد: آن روزهای نخست که انتخاب شده بودم برخی به من می‌گفتند، این تصور خام است که شما فکر کنید مدت چهار سال می‌توان کاری کرد؟ آنچنان چاه‌ها برای شما کنده‌اند که از این چاه به آن چاه و از آن چاه به چاهی دیگر می‌روید و اصلا به جاده نمی‌رسید که بخواهید حرکت کنید. وی خاطرنشان کرد: من همان وقت به دوستان می‌گفتم که مشکلات زیاد است، اما مطمئن باشید اگر دست به دست هم دهیم با وحدت، اتحاد، انسجام، یکپارچگی و جهاد و تلاش موفق خواهیم شد.

دولت الکترونیک راه علمی مبارزه با فساد است

رئیس‌جمهور در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد: برای حل معضلات مملکت کلیدی جز علم، دانش، تحقیق و فناروی نمی‌شناسم.

وی افزود: دانشمندان، دانشگاهیان و اهل نبوغ ما باید بدانند و طرح علمی بدهند، فساد با شعار درست نمی‌شود، این که داد بزنیم و دادگاه درست کنیم و عده‌ای را بگیریم، درست نمی‌شود مبارزه با فساد طرح علمی نیاز دارد. وی با تاکید بر این که مبارزه با فساد نیازمند راه​حل علمی است، یادآور شد: باید ببینیم چگونه رابطه مراجعه کننده با کارگزار کوتاه‌تر می‌شود؛ بسیاری از کارها را می‌توان به صورت الکترونیک انجام داد و حضوری نباشد تا با این اقدام فساد کمتر شود.

راه حل مشکل بی‌حجابی چیست

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند تعالی بخشیدن جامعه با ون و مینی‌بوس و پاسبان و سرباز ممکن است، اما با اینها فرهنگ درست نمی‌شود. روحانی ادامه داد: راه ارتقای فرهنگ از طریق علما، بزرگان و حوزه‌ها، محققان و اساتید دانشگاهی است، خود بانوان ما که فرهیختگان جامعه هستند، دانشگاهی، محقق و اساتید دانشگاهی هستند، خودشان برای استقرار عفاف در این جامعه و گسترش حجاب آیا راه بلد نیستند؟

وی با بیان این که هم اکنون وزیر کشور که مسئول این کار است در جمع ما نشسته است، گفت: به ما می‌گفتند آدم اگر یک چیزی را تجربه کرد و نشد، فردا دیگر نباید عین آن را انجام دهد باید آن را اصلاح کنیم. رئیس‌جمهوری یادآور شد: ما باید برای ارتقای اخلاق، نشاط در جامعه و نحوه رفتار با جوانان جامعه (پسر و دختر) راه علمی بیابیم، عده‌ای مدام می‌گویند دختر و پسر را جدا کنیم؟

روحانی در ادامه خاطره‌ای را بیان کرد و گفت: در یک زمانی در اول انقلاب یک آقایی به من گفت این پیاده‌رو خیلی مشکل دارد، گفتم چرا؟ گفت: زن و مرد در یک پیاده رو راه می‌روند و تنها راهش دیوار است و باید وسط پیاده‌رو دیوار بکشیم! اما آیا واقعا با چنین چیزهایی مشکل حل می‌شود؟ وی خاطرنشان کرد: حجاب برای این است که امنیت برای خانم‌ها ایجاد کند، معلوم است همه امنیت می‌خواهند و این طبیعی است منتها راهش چیست؟ رئیس دولت تدبیر و امید همچنین خطاب به عالمان و فرهیختگان اظهار کرد: شما عالمان و فرهیختگان باید راه درست علمی را پیدا کنید. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اول باید معروف را در جامعه معروف کنیم و بعد آن را امرکنیم؛ باید اول معروف را درست کنیم؛ باید برای مردم توضیح داده و شرح دهیم؛ در عصر و دنیای ما، راهی جز اقناع نسل جوان نداریم؛ با زور نمی‌شود؛ دو چیز یاد گرفته‌ایم؛ دیوار و فیلتر که فکر می‌کنیم با اینها مشکل حل می‌شود. روحانی اضافه کرد: شما وقتی از فیلتر استفاده می‌کنید عده‌ای از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این مسائل با این روش‌ها حل نمی‌شود؛ چرا که اگر حل می‌شد تاکنون حل شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها