شیاطین سرخ پیروزی را با باخت عوض کردند

باخت تحقیر آمیز و عجیب منچستریونایتد+گزارش تصویری

در روزهای آخر نقل و انتقالات اروپایی پیوستن رادامل فالکائوی کلمبیایی از موناکو به منچستریونایتد شوک بزرگی به بازار جابه‌جایی بازیکنان بود.
کد خبر: ۷۱۴۴۰۲
نویسنده‌ای که به اولدترافورد رسید

او قرار است با قراردادی قرضی و یک ساله برای این باشگاه پرافتخار بازی کند. لوئیس فن خال، سرمربی هلندی منچستریونایتد شاید بابت داشتن یک خط دفاع از هم گسیخته و ضعیف ناراحت باشد اما قطعا به خط حمله تیم خود که متشکل از مهاجمان درجه یک به نام‌های وین رونی، روبین فن پرسی و رادامل فالکائو است می‌بالد. فالکائو در حالی به طور قرضی راهی منچستریونایتد شد که باشگاه‌های دیگری نظیر رئال مادرید، منچسترسیتی و آرسنال مشتری او بودند اما او با این‌که می‌دانست منچستریونایتد جایی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا ندارد راه اولدترافورد را در پیش گرفت. او اواسط فصل گذشته به دلیل مصدومیت نه تنها باقیمانده بازی‌های لیگ که بدتر از آن جام جهانی را از دست داد اما اکنون با فراموش کردن آن مصدومیت به روزهایی طلایی در منچستریونایتد فکر می‌کند. درباره این بازیکن چه می‌دانید؟ با برخی خصوصیات این بازیکن بیشتر آشنا می‌شویم.

فوتبال، ورزش خانوادگی

فالکائو، دومین فوتبالیست خانواده خودش است. پدرش یعنی رادامل گارسیا فالکائو در دهه 80 میلادی در لیگ کلمبیا به عنوان مدافع بازی می‌کرد. او بازیکن مطرحی بود اما هرگز به پای پسرش نرسید. پس از این‌که رادامل برای نخستین بار به تیم ملی فوتبال کلمبیا دعوت شد، پدرش گفت این اتفاق برای او از یک رویا عجیب‌تر بود.

انتقال به فوتبال آرژانتین

فالکائو سال 2005 و در حالی که فقط 19 سال داشت با قراردادی 500 هزار دلاری به ریورپلات، باشگاه بزرگ و بسیار محبوب آرژانتینی پیوست. او پیشتر از آن برای لانکروس، دیگر باشگاه آرژانتینی بازی می‌کرد. فالکائو چهار فصل برای ریورپلات بازی کرد و بتدریج در این تیم به بازیکنی ثابت تبدیل شد. این مهاجم نخستین گلش را برای ریورپلات در نوزده سالگی به ایندپندینته زد. وی سال 2009 به فوتبال اروپا راه یافت و نخستین باشگاه اروپایی‌اش هم پورتو بود.

آقای نویسنده

فالکائو از معدود فوتبالیست‌های تحصیلکرده دنیاست. او نویسنده بسیار خوبی است، توانایی او در این زمینه شاید از فوتبال بیشتر باشد. او زمانی که در آرژانتین فوتبال بازی می‌کرد همزمان در دانشگاه روزنامه‌نگاری می‌خواند. وی از همان کودکی به نوشتن علاقه داشت. البته وارد شدن به دنیای حرفه‌ای فوتبال فرصت کمتری را برای وی باقی گذاشت تا به علاقه‌اش برسد.

4 گل در 4 مسابقه

او پس از این‌که سال 2009 به پورتو منتقل شد در چهار مسابقه ابتدایی خود برای این تیم چهار گل زد تا رکوردی جالب از خود بر جای بگذارد. فصل بعد فالکائو برای تیمش یک ستاره واقعی بود. پورتو در آن فصل قهرمان لیگ اروپا شد و فالکائو برای قهرمانی تیمش گل‌های زیادی زد. در واقع قهرمانی پورتو در آن فصل تا حد زیادی مرهون فالکائوی آماده و با انگیزه بود. او در 14 مسابقه آن فصل لیگ اروپا 17 گل زد.

لقب مادریدی

زمانی که رادامل فالکائو برای اتلتیکومادرید بازی می‌کرد صاحب لقب شد. هوادارانی که به ورزشگاه ویسنته کالدرون (ورزشگاه اختصاصی اتلتیکومادرید) می‌آمدند او را ببر صدا می‌کردند. رادامل سال 2011 به اتلتیکومادرید پیوسته بود. گل پس از گل! این کاری بود که این کلمبیایی گلزن در تیم مادریدی انجام می‌داد.

هت تریک در یک نیمه

هیچ کدام از مدافعان لیگ برتری دوست نداشتند او به یکی از تیم‌های انگلیسی بپیوندد، چرا که از او خاطره بسیار بدی دارند. در فینال سوپرکاپ 2012 فوتبال اروپا اتلتیکو و چلسی مقابل هم قرار گرفتند. این مسابقه تحت تاثیر درخشش بی نظیر فالکائو قرار گرفت. او در نیمه‌نخست آتش‌بازی به راه انداخت و مقابل چلسی هت‌تریک کرد. اتلتیکومادرید با نتیجه 4 بر یک چلسی را شکست داد و قهرمان سوپرکاپ اروپا شد. فالکائو به نخستین بازیکن تاریخ سوپرکاپ فوتبال اروپا تبدیل شد که در یک نیمه هت تریک می‌کند.

افزایش رقم قرارداد

زمانی که رادامل فالکائو تابستان گذشته از اتلتیکومادرید به موناکوی فرانسه پیوست با میزان مبلغ قراردادش تقریبا همه را شوکه کرد. مبلغ قرارداد او 51 میلیون یورو بود. فالکائو که اکنون به صورت قرضی به منچستر رفته بر اساس همان قرارداد سالانه 18 میلیون و 200 هزار یورو درآمد خواهد داشت.

الگوی من

برای بازیکنی که یکی از برترین مهاجمان فوتبال دنیاست چه کسی می‌تواند الگو باشد؟ رادامل فالکائو علاقه بسیار زیادی به تیه‌ری هانری، مهاجم سابق و فرانسوی آرسنال دارد. فالکائو می‌گوید هانری چیزی بیش از یک گلزن بزرگ است. در واقع مهاجم سابق آرسنال برای رادامل یک اسطوره و یک الگوی تمام عیار است.

منبع: دیلی‌میرور‌ /‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها