افزایش 30 درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان گلستانی

مدیرکل غله و شرکت خدمات بازرگانی دولتی استان گلستان گفت: میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان گلستانی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۷۱۳۵۴۰

محمدرضا افشار در گفت و گو با ایرنا ، افزود: با وجود کم‌آبی و خشکسالی در سال زراعی جاری، طبق آخرین گزارش حدود 600 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان گلستان خریداری شده است. این در حالی است که میزان گندم مازاد خریداری شده از کشاورزان در سال زراعی قبلی حدود 463 هزار تن بود.

وی گفت: امسال برای نخستین بار تمام مطالبات کشاورزان گندمکار استان که گندم مازاد خود را به شرکت غله و بازرگانی دولتی گلستان فروخته‌اند، به حساب آنها واریز شده است.

به گفته افشار، در سال زراعی جاری بابت خرید گندم 6350 میلیارد ریال به حساب کشاورزان گندمکار این استان از طریق بانک عامل واریز شد.

مدیرکل غله و شرکت بازرگانی دولتی استان گلستان در مورد صدور مجوز ذخیره‌سازی گندم در داخل انبارهای استانی نیز گفت: در داخل استان افزون بر یک میلیون تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم ساماندهی شده که می‌توان تمام محصول گندم خریداری شده را در آن ذخیره‌ کرد.

وی درخواست استان گلستان از وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت مجوز صدور ذخیره‌سازی گندم در داخل استان و صادر کردن آن به دیگر مناطق پس از تبدیل به آرد اعلام کرد که مورد موافقت این وزارتخانه قرار گرفته است.

افشار افزود: در استان گلستان 32 کارخانه آرد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن فعالیت دارند، که خروج گندم مازاد بر مصرف استان بدون انجام فرآوری، تهدیدی برای اشتغال پایدار در این واحدهاست. ‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها