«جام‌جم» از جزئیات جهش صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان گزارش می‌دهد

رشد ۴۱درصدی صادرات ایران به افغانستان

خرید 7 میلیون تن گندم خارجی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مقدار مجوز صادره برای واردات گندم در سال جاری هفت میلیون تن است که این مقدار خریداری و حدود 4.2 میلیون تن آن وارد کشور شده است و در زمینه گندم هیچ‌گاه دارای این میزان موجودی و ذخیره نبودیم.
کد خبر: ۷۲۱۴۴۹
خرید 7 میلیون تن گندم خارجی

علی قنبری، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: در زمینه روغن خام، برنج و شکر خام با حضور بموقع در بازار‌های جهانی، میزان موجودی ذخایر کشور بسیار خوب و اطمینان‌بخش است؛ به‌ طوری که در برخی کالاها بیش از شش یا هفت ماه نیاز کشور را ذخیره کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که در زمینه خرید تضمینی در سال جاری 6.7 میلیون تن گندم در سراسر کشور خریداری شده است، اظهار کرد: ارزش ریالی گندم‌ها بیش از 70 هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از 66 هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان سراسر کشور بابت خرید تضمینی این محصول واریز شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به خرید و تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار کالاهای استراتژیک یادآور شد: این شرکت در راستای اجرای وظایف خود در حوزه تنظیم بازار به دو روش عمل کرده است؛ یکی از آنها تامین کالاهای اساسی از طریق خرید تولیدات داخلی و تامین کالاهای اساسی از طریق خرید‌های خارجی و واردات است.

وی با بیان این‌که حدود 550 هزار کشاورز در سراسر کشور در زمینه تولید گندم فعال هستند، گفت: استان‌های خوزستان، فارس، کرمانشاه و گلستان به ترتیب با خرید 970، 860، 604 و 600 هزار تن در رده‌های اول تا چهارم جدول خرید گندم کشور قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها