با مستند «این زندگی توست» از سال‌های کودکی تا ستاره شدن

«مسی» جشنواره فیلم ونیز را به وجد آورد

جشنواره فیلم ریودوژانیرو به عنوان مهمترین مرکز رقابت سینمای برزیل با اعلام برنامه‌های امسال، از اهدای جوایز جدید در این جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۲۷۵
اعلام برنامه‌های جشنواره فیلم ریودوژانیرو

پانزدهمین دور جشنواره فیلم ریودوژانیرو شاهد بخش جدیدی با عنوان پیش نمایش فیلم‌های برزیلی خواهد بود.

همچنین اعلام شد 69 فیلم شامل 41 فیلم بلند و 28 فیلم کوتاه که 21 عنوان از آنها برای اولین بار در جهان به نمایش در می آیند، در این جشنواره اکران خواهند شد.

علاوه بر این دو جایزه جدید در بخش نمایش اول برزیل و بهترین مستند و نیز یک جایزه ویژه از سوی گروه داوری به تلاش‌های جدید اهدا خواهد شد.

این جشنواره معمولا شاهد نمایش بیش از 400 فیلم در بخش‌هایی چون پانوراما، محیط زیست، فیلم های نیمه شب و ... است.

در بخش پرمیر برزیل 10 فیلم بلند داستانی، 10 فیلم بلند مستند و 16 فیلم کوتاه در بخش اصلی رقابتی حضور دارند. فیلم «آردور» ساخته «پابلو فندریک باب» از «گائل گارسیا برنال» و «آلیس براگا» که در جشنواره کن نیز نمایش داده شده بود، از جمله این فیلم ها است.

آیدا سانتیاگو مدیر فستیوال گفت: تلاش ما امسال این است که چشم انداز گسترده تری از بهترین فیلم برزیل را به نمایش بگذاریم و علاوه بر این فیلم‌های بیشتری از جهان را به مخاطبان داخلی خودمان معرفی کنیم.

جشنواره فیلم ریو از 24 سپتامبر تا 8 اکتبر برگزار می‌شود و یکی از مهمترین اتفاقات هنری برای بازار فیلم و تلویزیون منطقه محسوب می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها