جام جم ورزشی: حریفان ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا از همین هفته با برگزاری دیدارهای دوستانه دوران آماده‌سازی خود را آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۱۶۴۳
۱۳۱ روز تا استرالیا و خواب خرگوشی کفاشیان و دوستان!

پس از اینکه تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا با تیم‌های ملی بحرین، امارات و قطر همگروه شد این امیدواری نزد اهالی فوتبال در کشورمان به وجود آمد تا این بار تیم ملی ایران بدون دردسر و با قدرتنمایی از گروه خود صعود کرده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

با این حال اوضاع این روزهای تیم‌ ملی کشورمان در مقایسه با سایر تیم‌های همگروه خیلی تعریفی ندارد و برای اثبات این قیاس همین بس که 3 تیم عربی فوق از همین هفته با برگزاری دیدارهای دوستانه دوران آماده‌سازی خود را آغاز می‌کنند.

بر همین اساس تیم ملی امارات که این روزها اردوی تدارکاتی را در کشور نروژ و اتریش برگزار کرده است پس از کسب تساوی صفر بر صفر در نروژ مقابل میزبان چهارشنبه در نخستین دیدار تدارکاتی خود در اتریش به مصاف لیتوانی می‌رود.

اماراتی‌ها همچنین یکشنبه هفته آینده در ادامه اردوی خود در اتریش با پاراگوئه دیدار خواهند کرد.

تیم ملی قطر نیز چهارشنبه با سفر به کازابلانکا با مراکش دیدار خواهد کرد و سپس شاگردان بلماضی با بازگشت به دوحه در این شهر میزبان پرو خواهد بود.

تیم ملی بحرین نیز سه‌شنبه آینده در دیداری به مصاف تیم ملی کویت می‌رود و در این حالی است که تیم ملی ایران همچنان بدون داشتن سرمربی و مشخص شدن وضعیت کارلوس کی‌روش، روزهای بلاتکلیفی را سپری می‌کند.

*کفاشیان و دوستان در خواب خرگوشی!

البته علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال و سایر اعضای فدراسیون فوتبال معتقدند که برنامه‌های تیم ملی توسط کی‌روش از پیش مدون شده و قرار است تیم ملی ایران کار خود را از مهرماه آغاز کند اما به واقع پاسخ روشنی به سؤال نداده‌اند که در صورتی که به هر دلیلی کی‌روش نتواند قرارداد خود را ایران تمدید کند،‌ آیا سرمربی جدید حاضر است با همان خط مشی کی‌روش و برنامه‌هایش کار را ادامه داده و حتی در صورت تحقق این موضوع آیا ضمانتی برای موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در استرالیا با این وضعیت وجود خواهد داشت یا خیر.

در نهایت اینکه اگر به واقع قرار است برنامه‌های تیم ملی حتی با خود کی‌روش نیز مهرماه استارت بخورد، آیا با روشن شدن تکلیف مربی پرتغالی، او نمی‌توانست امروز با حضور در ایران در حالی که پس از جام جهانی 2014 صحبت از تغییر نسل تیم ملی کرده بود با تماشای دیدارهای لیگ برتر از نزدیک به انتخاب مهره‌های کارآمدتری برای حضور موفق تیم ملی در جام ملت‌ها بپردازد؟!

گویا خواب رئیس و دوستانش در فدراسیون بسیار سنگین‌تر از این حرف‌هاست چون در فاصله 131 روز تا آغاز جام ملت‌ها همچنان وضعیت تیم ملی فوتبال ایران بسیار مبهم و پیچیده است و با چشم بر هم زدنی این روزهای اندک نیز سپری خواهد شد.

فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها