مدیرعامل بانک مسکن پیش بینی کرد افزایش قیمت مسکن امسال کمتر از ۲۵ درصد باشد.
کد خبر: ۷۱۰۳۶۳
پیش بینی مدیرعامل بانک مسکن از افزایش قیمت خانه

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدهاشم بت شکن امروز در جمع خبرنگاران افزود: رئیس بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی در نامه ای مشترک به رئیس جمهور پیشنهاد کردند صندوق پس انداز مسکن باید بتواند 50 درصد قیمت یک واحد مسکونی هدف را تامین کند به گونه ای که قسط ماهانه آن کمتر از یک میلیون تومان و مدت بازگشت وام نیز 12 تا 15 ساله باشد.

وی گفت : مسکن هدف از نظر این طرح یک واحد مسکونی 75 متری است که استانداردهای بهینه سازی انرژی و فناوری های نوین ساخت در آن رعایت شده و 3 سال بیشتر از عمر آن نگذشته باشد.

مدیرعامل بانک مسکن اولویت اول دریافت کنندگان وام از صندوق پس انداز مسکن را زوجین خانه اولی و اولویت دوم را بهسازی بافت فرسوده اعلام کرد.

بت شکن در مورد میزان وام اعطایی به متقاضیان در طرح صندوق پس انداز مسکن اظهار کرد : پیش بینی شده است متقاضی با سپرده گذاری 30 میلیون تومانی در مدت یکسال بتواند 60 میلیون تومان وام بگیرد که با 30 میلیون آورده اولیه خودش 90 میلیون تومان برای خرید مسکن در اختیارش قرار خواهد گرفت.

بت شکن گفت: از دیماه سال 92 که سقف وام مسکن از 20 میلیون تومان به 35 میلیون تومان افزایش یافت و طبق آمار معاملات در بخش مسکن رشد 100 درصدی یافت ، هیچ تورمی اتفاق نیفتاده است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین اعلام کرد: این بانک در سال جاری هفتصد هزار واحد مسکونی مسکن مهر را تجهیز مالی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیما
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
۰
۰
از كجا 30 میلیون را بیاوریم اقای وزیر محترم ما باید 30 میلیون را هم وام بگیرم با چی زندگی كنیم باد هوا بخوریم ایا خود شما هم همینطوری خانه دار شدید البته كه نه نه نه نه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها