حسنینی: منتظر نشست سویا هستیم

پرونده تبعیض علیه ورزشکاران زن مسلمان هنوز باز است و فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) باید در اجلاس جهانی که چند روز آینده در اسپانیا برگزار می‌شود، جواب قانع کننده‌ای به منع حضور زنان با پوشش اسلامی در بازی‌های بسکتبال بدهد.
کد خبر: ۷۰۹۲۰۹

بتازگی خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از فیبا گزارش داد این فدراسیون در نظر دارد موضوع استفاده بسکتبالیست‌های زن از پوشش اسلامی را در نشست پنجم شهریور در سویای اسپانیا بررسی کند. با اتهام تبعیض علیه ورزشکاران، فیبا باید مقابل اعتراض‌های وارده از خود دفاع کند. با توجه به این که مسئولان بسکتبال کشورهای آمریکا و هند نیز خواستار بررسی این مساله در نشست فیبا شده‌اند، همه مسئولان بسکتبال ایران و زنان بسکتبالیست امیدوارند مجوز لازم در این زمینه داده شود.

سارا حسنینی، بازیکن جوان تیم ملی بسکتبال بانوان از کسانی است که منتظر ماحصل نشست‌های فیبا در روز پنجم شهریورماه است.او می‌گوید: بازی‌های تیم ملی مردان در رقابت‌های جهانی بسکتبال برایم اهمیت دارد اما در کنار آن به اتفاق همه بسکتبالیست‌های بانوان منتظر نتایج اجلاس فیبا هستیم. واقعا حیف است استعدادهای ورزشکاران زن کشورهای اسلامی در تصمیمات نادیده گرفته شود.

در اجلاس کنفدراسیون بسکتبال آسیا فیلمی از دیدار بسکتبال به نمایش درآمد که در آن بانوان ایرانی با حجاب اسلامی دیده شدند که مورد توجه قرار گرفت.

حسنینی درباره بازی‌های دوستانه ایران ادامه می‌دهد:سال گذشته در تورنمنت تهران تیم‌های ترکمنستان و عراق حضور داشتند که حجاب تیم ایران تاثیری در بازی نداشت و بر توجیه فدراسیون جهانی که می‌گوید البسه مانع کارایی زنان در بسکتبال می‌شود، خط بطلان کشید.

این بازیکن تیم ملی بسکتبال اثرات حضور بین‌المللی ایران را در لیگ داخلی بسیار سودمند ارزیابی می‌کند و می‌گوید: اگر بسکتبالیست‌های زن ایرانی بتوانند با پوشش اسلامی در بازی‌های بین‌المللی به میدان بروند شاهد رونق سرمایه‌گذاری در تیم‌های داخلی می‌شویم. تیم قزوین، قهرمان سال گذشته لیگ برتر اعلام انحلال کرده است، بنابراین بازیکنان این تیم با چه انگیزه‌ای باید فصل جدید را آغاز کنند. اکنون تیم‌ها منتظر تصمیم فدراسیون جهانی در سویا اسپانیا هستند چون برای آنها حضور در رقابت‌های بین‌المللی اهمیت دارد. اسپانسرها در داخل ایران به‌دنبال برپایی مسابقه‌هایی هستند که توجیه اقتصادی داشته باشد. امیدوارم این مشکل مانند والیبال و فوتسال برطرف شود و ما بتوانیم در ایران بازی‌های بسکتبال را با پوشش اسلامی برگزار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها