معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نتایج آنالیز بنزین توزیعی در چهار کلانشهر کشور آماده شده و بزودی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۷۰۷۹۶۲

سعید متصدی اظهار کرد: قرار بود گزارش آنالیز و نتایج آزمایش بنزین توزیعی در چهار کلانشهر از لحاظ استاندارد یورو 4، مرداد ماه اعلام شود که نتایج آن آماده شده و بزودی اعلام می‌شود.

وی افزود: اکنون بنزین یورو 4 در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک و تبریز توزیع می‌شود و نتایج اولیه آزمایش‌ها نشان می‌دهد میزان سطح آروماتیک‌ها و بنزن در این بنزین‌ها مطابق با استاندارد یورو 4 است.

متصدی عنوان کرد: دولت در دهم اردیبهشت امسال تصویب کرد بنزین‌های توزیعی باید دارای استاندارد یورو‌4 باشد و به وزارت نفت اعلام کرد اگر قرار است بنزین وارد شود باید با استاندارد یورو 4 باشد.

وی یادآرو شد: برای اطمینان از استاندارد بودن بنزین توزیعی در کشور، دولت سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد تا بنزین‌های توزیعی را مورد آزمایش قرار دهد از این رو سازمان محیط زیست بنزین‌های توزیعی را از پمپ بنزین‌ها گرفته و مورد آزمایش قرار می‌دهد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر آنالیز هوا و این‌که از نظر استنشاق و میزان آلودگی در چه وضعی قرار دارد، اطلاعات را در اختیار عموم قرار خواهد داد.

متصدی درباره اظهار نظر برخی افراد مبنی بر این‌که بنزین وارداتی استاندارد یورو 4 ندارد، بیان کرد: این را که چه محصولی وارد می‌شود باید وزارت نفت پاسخ دهد، اما تا آنجا که مربوط به سازمان محیط زیست است نشان می‌دهد بنزین توزیعی در کلانشهرها با استاندارد یورو 4 مطابقت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها