تیراندازی به سمت پلیس آمریکا در میسوری

فرگوسن همچنان ناآرام است

همکاری گاردملی و پلیس میسوری در سرکوب معترضان

آزمون بزرگ اوباما در مقابل حقوق سیاهان آمریکا

رئیس جمهور سیاه پوست هم نتوانست حقوق قانونی دیگر سیاه پوستان آمریکا را که سال​هاست با تبعیض نژادی در این کشور روبرو هستند رعایت کند.
کد خبر: ۷۰۷۲۸۲
آزمون بزرگ اوباما در مقابل حقوق سیاهان آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین، به همین خاطر اکنون با قتل این جوان سیاه پوست آمریکایی باراک اوباما در یک آزمون بزرگ قرار گرفته است تا روشن شود آیا او طرف قاتل را می​گیرد یا مقتول؟!

باراک اوباما که بسیاری از ارائ خود را در انتخابات ریاست جمهوری مدیون سیاه پوستان این کشور پس از قتل یک جوان سیاه پوست از سوی پلیس شهر فرگوسن واکنش درخور توجهی از خود نشان نداده است.

این شهر پس از قتل این جوان با اعتراضات گسترده مردیم روبرو شد و اکنون هر روز که می​گذرد اوضاع آن وخیم​تر هم می​شود.

فرماندار ایالت میسوری برای پایان دادن به اعتراضات شهر فرگوسن دستور ورود نیروهای گارد ملی این ایالت را به این شهر صادر کرده است تا در کنار دیگر نیروهای پلیس به سرکوب شدید مردم معترض بپردازند.

پرس تی وی در این زمینه گزارش داده است،تظاهرات در اعتراض به تیراندازی افسر پلیس به نوجوان سیاه پوست آمریکایی در شهر فرگوسن از ایالت میسوری آمریکا ادامه دارد.

با افزایش اعتراضات به تبعیض نژادی و قتل مایکل براون، نوجوان سیاه پوست آمریکایی، فرماندار ایالت میسوری به گارد ملی دستور داد با پلیس ضد شورش برای مقابله با تظاهرکنندگان همکاری کند.

فرگوسن از هفته گذشته به صحنه درگیری پلیس با تظاهرکنندگانی تبدیل شده است که اجرای عدالت را در مورد قاتل مایکل براون خواستار شده اند.

جِی نیکسون فرماندار میسوری، قانون منع آمد و شد را در منطقه «فرگوسن» در حومه «سنت لوئیس» بعد از ساعت دو نیمه شب لغو کرد.

نیکسون همچنین به گارد ملی میسوری دستور داد برای بازگرداندن صلح و آرامش، اقدام کند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز حمایت خود را از مداخله گارد ملی برای برقراری آرامش در شهر کوچک فرگوسن اعلام کرد.

نیروهای پلیس آمریکا امروز چندین معترض را در شهر فرگوسن بازداشت کرده است.

با اعزام خودروهای زرهی پلیس به فرگوسن، این شهر اکنون بیشتر به مناطق جنگی شباهت دارد.

نیروهای امنیتی همچنین برای متفرق کردن مردم از پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله های پلاستیکی استفاده می کند. مقامات پلیس تظاهرکنندگان را به رفتار خشونت آمیز و غارت مغازه ها متهم می کنند، اما تظاهرکنندگان این اتهامات را رد می کنند.

در همین حال رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: من قبلا نیز این را گفته ام که در بین بسیاری از جمعیتها در سراسر کشور، دریایی از بی اعتمادی بین ساکنان محلی و نیروهای پلیس وجود دارد.در بسیاری از این جمعیتها بسیاری از جوانان رنگین پوست با ترس به پلیس نگاه می کنند.

اوضاع میسوری از کنترل فرماندار خارج شده است

اوضاع فرگوسن در کنترل فرماندار میسوری نیست و او جز فراخوان نیروهای ذخیره ارتش گزینه ای پیش رو نداشته است.

به گزارش فرانس 24 ، باراک اوباما تعطیلات خود را به دلیل ناآرامی ها در میسوری نیمه تمام گذاشته است.جی نیکسون فرماندار میسوری ابتدا در فرگوسن وضع اضطراری و سپس حکومت نظامی اعلام کرد.

مایکل براون، نوجوان هجده ساله، روز نهم ماه اوت امسال بر اثر تیراندازی یکی از افسران پلیس آمریکا کشته شد. به گفته شاهدان، قتل این نوجوان علت خاصی ندارد و قربانی نیز سلاح همراه خود نداشته است. خانواده مایکل براون، خواستار کالبد شکافی این نوجوان به طور مستقل شدند، زیرا به مراکز و سازمان های فدرال اعتماد ندارد.

براساس نتایج به دست آمده از کالبد شکافی جدید براون، 6 گلوله به بدن قربانی اصابت کرده و دو گلوله آن به سر وی شلیک شده است. این کالبد شکافی جدید به درخواست خانواده مایکل براون انجام شد. براساس نتایج کالبد شکافی، وی از پشت هدف قرار نگرفته است. به گفته وکیل خانواده براون، هیچ مدرکی دال بر فرار وی نیست. خانواده براون از قتل پسرشان به عنوان اعدام یاد می کنند.

دارن ویلسون پلیسی که عامل کشته شدن این نوجوان غیرمسلح شد، هنوز درباره این حادثه علناً اظهارنظر نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها