10 ماجرای پر سر و صدا در بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا

خرید به صرف حاشیه

هر سال در پنجره تابستانی فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا شاهد جابه‌جایی‌های فوق‌العاده زیادی هستیم که البته چند انتقال، معروف و پرسر و صدا می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۵۲۸۶

این فصل انتقال لوئیس سوارس به بارسلونا و خامس رودریگس به رئال مادرید از معروف‌ترین و پرسر و صداترین انتقالات فوتبال اروپا محسوب می‌شود و البته هنوز چند هفته نیز تا پایان فصل نقل و انتقالات تابستانی باقی مانده است. مساله حضور آرتورو ویدال در منچستر یونایتد نیز یکی دیگر از پروسه‌های جذاب تابستان جاری بوده که البته هنوز به سرانجام نرسیده است. بخش بین‌المللی وبسایت گل به بیان ده پروسه نقل و انتقال معروف و پرسر و صدای فوتبال اروپا در طول تاریخ پرداخته است.

آلفردو دی استفانو، بارسلونا به رئال مادرید

دی استفانو، اسطوره باشگاه رئال مادرید مسیر فوق‌العاده پرسر و صدایی را برای پیوستن به رئال طی کرده است. باشگاه بارسلونا ابتدا پیشنهادی را به تیم میلیوناریوس کلمبیا برای به خدمت گرفتن دی استفانو ارائه کرد که با موافقت طرف کلمبیایی نیز واقع شد. دی استفانو به بارسلون عزیمت کرد و حتی در چند بازی دوستانه نیز در ترکیب بارسلونا قرار گرفت اما همه چیز پس از پیشنهاد وسوسه‌کننده رئال مادرید به تیم میلیوناریوس تغییر کرد. رئال با پیشنهاد عجیب خود روند انتقال را به کل عوض کرد تا این بازیکن افسانه‌ای در نهایت راهی رئال مادرید شود.

پاتریک ویرا، آرسنال به رئال مادرید

پس از جدایی کلودیو ماکه له‌له از رئال مادرید همواره خلأ یک هافبک دفاعی واقعی در ترکیب این تیم مشاهده می‌شد. مسئولان رئال مادرید قصد داشتند سال 2004 پاتریک ویرا، کاپیتان آرسنال را جانشین ماکه له‌له کنند و اتفاقا آنها به نهایی کردن این انتقال نیز بسیار نزدیک شده بودند. در حالی که بسیاری از رسانه‌ها انتقال او را تمام شده می‌دانستند ویرا خود با مسئولان مادریدی به توافقات نهایی دست پیدا نکرد تا در آرسنال ماندگار شود. با این حال او سال بعد در پروسه‌ای مشابه و بسیار پر سر و صدا با لوچیانو موجی، مدیر وقت یوونتوس ایتالیا به توافق دست پیدا کرد و راهی این تیم شد.

جان اوبی میکل، لین به چلسی

ابتدا این یونایتد بود که او را شناسایی کرد و بازی‌های اوبی میکل را در جام‌جهانی زیر هفده ساله‌ها زیر نظر گرفت. قرار بر این شده بود تا این استعداد اهل نیجریه پس از تولد هجده سالگی خود راهی منچستر یونایتد شود اما ناگهان با ورود باشگاه چلسی همه چیز تغییر کرد. مسئولان چلسی توانستند با کار کردن روی اوبی میکل نظر وی را برای حضور در تیم خودشان جلب کنند اما از آن طرف نیز یونایتد بشدت مدعی بود این بازیکن به طور قانونی متعلق به آنهاست. سرانجام فیفا وارد این مساله شد و رای به حضور اوبی میکل در چلسی به شرط پرداخت مبلغ 14 میلیون پوند به منچستر یونایتد و چهار میلیون پوند نیز به باشگاه اصلی اوبی میکل یعنی لین نروژ از طرف چلسی داد.

رافائل فن درفارت، هامبورگ به والنسیا

سال 2007 فن درفارت در آستانه پیوستن به والنسیای اسپانیا قرار داشت و حتی عکسی را نیز با پیراهن این باشگاه از خود منتشر کرد. با این حال مذاکرات بسیار طولانی و طاقت‌فرسای طرف‌های آلمانی و اسپانیایی به نتیجه نرسید و هامبورگ به هیچ عنوان حاضر نشد با مبلغ پیشنهادی والنسیا ستاره خودش را به مستایا واگذار کند. رافائل فن درفارت در طول مدت مذاکره بارها از مسئولان باشگاه هامبورگ درخواست کرد با انتقال وی به اسپانیا موافقت کنند، اما مسئولان هامبورگ حاضر به پذیرفتن درخواست او نشدند. اوضاع این انتقال به قدری دراماتیک پیش رفت که هم تیمی‌های فن درفارت در هامبورگ به شوخی پیراهن والنسیا را به‌عنوان کادوی کریسمس به بازیکن هلندی خود هدیه دادند!

کریستیانو رونالدو، منچستر به رئال

کریس پس از پشت سر گذاشتن فصلی فوق‌العاده در سال 2008 که با به ثمر رساندن 42 گل همراه شده بود، مورد توجه مسئولان رئال مادرید قرار گرفت. گرچه خودش تابستان 2008 علاقه‌مند به حضور در مادرید بود اما سر آلکس فرگوسن بشدت با خروج وی مخالفت کرد. فرگوسن حتی چند جلسه خصوصی نیز با کریس رونالدو برگزار کرد تا وی را به ماندن در الدترافورد برای یک فصل دیگر متقاعد کند. جلساتی که البته موثر نیز واقع شد تا کریس به ماندن یک سال در الدترافورد رای دهد. با این حال سر آلکس سال بعد به قول خودش عمل کرد و اجازه خروج را به رونالدو داد تا بازیکن پرتغالی سرانجام به آرزوی پیوستن به رئال مادرید دست پیدا کند.

فرانک ریبری، بایرن مونیخ به رئال مادرید

سال 2009 فرانک ریبری نیز به یکی از مهم‌ترین اهداف سران مادریدی برای حضور در این باشگاه تبدیل شده بود. فرانک ریبری در آن زمان بشدت برای نهایی کردن این انتقال وسوسه شده بود. او طی گفت‌وگویی با اکیپ تاکید کرد: من تصمیم خودم را گرفته‌ام و می‌خواهم باشگاه را ترک کنم و مقصد من نیز مادرید خواهد بود. با این حال بایرن مونیخ مقاومت فوق العاده‌ای از خود در برابر پیشنهادهای رئال مادرید ارائه و با برگزاری جلساتی، فرانک ریبری را نیز متقاعد کرد تا آینده خودش را در مونیخ جستجو کند.

داوید ویا، والنسیا به بارسلونا

پروسه خروج داوید ویا از مستایا نیز بسیار طولانی و پرسر و صدا بود. داوید ویا توانایی‌های فوق‌العاده‌ای از خود در والنسیا نشان داده بود و از باشگاه‌های بسیاری پیشنهاد داشت. والنسیا با همه این باشگاه‌ها از جمله رئال مادرید، منچستر یونایتد، منچسترسیتی، بارسلونا و چلسی پای میز مذاکره نشست تا این‌که پس از طی کردن زمانی بسیار طولانی رای به حضور این مهاجم در نوکمپ داد.

سسک فابرگاس، آرسنال به بارسلونا

فابرگاس علی‌رغم این‌که مسائل زیادی را زیر نظر آرسن ونگر آموخته بود اما هیچ گاه نتوانست علاقه‌اش را برای بازگشت به خانه و بارسلونا پنهان کند. پروسه انتقال فابرگاس به بارسلونا یکی از جذاب‌ترین و طولانی‌ترین پروسه‌های نقل و انتقالات اروپا محسوب می‌شود که سر و صدای زیادی در زمان خودش به پا کرد. مذاکرات میان طرفین معامله دو سال طول کشید و در نهایت این انتقال آگوست 2011 به سرانجام رسید.

نیمار، سانتوس به بارسلونا

وقتی یک بازیکن به طور همزمان مورد توجه دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید قرار می‌گیرد، مطمئنا پروسه انتقالش بسیار هیجان‌انگیز، معروف و پرسر و صدا خواهد شد. این مساله کاملا در مورد نیمار صدق می‌کند. البته رئال و بارسا در این میان تنها نبودند، چرا که غولی همچون چلسی و رومن آبراموویچ نیز بشدت اتفاقات پیرامون این استعداد برزیلی را رصد می‌کردند. گرچه نیمار اعلام کرده بود تا پایان جام جهانی 2014 در سانتوس می‌ماند اما در نهایت این مسئولان بارسلونا بودند که توانستند وی را برای حضور در نوکمپ ترغیب کنند. انتقال نیمار به بارسلونا مدتی بعد نیز بسیار خبرساز شد و حتی استعفای رئیس باشگاه بارسلونا را نیز در پی داشت.

گرت بیل، تاتنهام به رئال مادرید

ماجرای دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام و رئال مادرید یک تابستان تمام به طول انجامید. لوی با لجبازی بی‌نظیر خودش به هیچ عنوان اجازه نهایی شدن انتقال بیل به رئال مادرید را صادر نمی‌کرد. فلورنتینو پرس تمام مدت فصل نقل و انتقالات سال گذشته را صرف مذاکره با لوی و تاتنهام کرد تا بلکه بتواند گرت بیل را راهی سانتیاگو برنابئو کند. در نهایت این مذاکرات طولانی و فشرده در روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات موثر واقع شد تا ستاره ولزی تاتنهام با انتقالی 91 میلیون یورویی به دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ فوتبال دنیا تبدیل شود.

بهنام جعفرزاده / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها