دو مرد شیاد که با آبمیوه و غذای نذری، افراد را بی‌هوش و اموالشان را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس مشهد در استان خراسان رضوی دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۰۵۰۰۰

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی عنوان کرد، دو مرد به فاصله ده دقیقه برایمان غذا و آبمیوه نذری آوردند و من و خانواده‌ام پس از خوردن غذاها، بی‌هوش شدیم و پس از به هوش آمدن، متوجه سرقت بخشی از اثاثیه خانه و گاوصندوق حاوی دو میلیون تومان پول، طلا و جواهر، سند خانه، مدارک هویتی و کارت‌های بانکی‌مان شدیم.

سرهنگ حسین بیدمشکی افزود: در پی این شکایت و دستور قضایی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو متهم فراری انجام شد و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. همچنین کارشناسان سم‌شناسی با بررسی غذا و آبمیوه‌هایی که این خانواده خورده بودند، پی بردند این خوراکی‌ها مسموم بوده است.

وی یادآور شد: در حالی که تحقیقات ادامه داشت، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی، از دو مرد به اتهام سرقت اموال خانه‌هایشان شکایت کردند. در تحقیق از این مالباختگان مشخص شد، آنها پس از خوردن آبمیوه و غذای نذری مسموم شده‌ و از پنج ساعت تا چند شبانه‌روز بی‌هوش بوده‌اند. در این مرحله و با جمع‌بندی اطلاعات مشخص شد، تصاویر رایانه‌ای به دست آمده از متهمان فراری متعلق به همان دو مردی بوده که پلیس در تعقیبشان است.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جستجو‌ها ادامه داشت تا این که ماموران ردپای دو متهم سابقه‌دار را در این دزدی‌ها به دست آوردند و پاتوق‌هایشان را زیر نظر گرفتند و دو روز پیش هنگامی که متهمان فراری، در حال توزیع آبمیوه و غذای مسموم بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند. بیدمشکی گفت: دو متهم با انتقال به پلیس آگاهی به جرایمشان اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: با شناسایی منازل، من و همدستم خود را همسایه جدید معرفی کرده و غذا و آبمیوه‌های مسموم را به آنها می‌دادیم. سپس شب هنگام با دزدیدن گاوصندوق‌ از منازل آنها، آن را در بیابان تخریب و محتویات آن را سرقت می‌کردیم.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که منازلشان به این شیوه سرقت شده، می‌توانند برای شکایت از متهمان و پیگیری پرونده‌هایشان به پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در شهر مشهد مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها