مطالعات محققان آمریکایی نشان می‌دهد که مصرف منظم پسته باعث مدیریت استرس در بیماران مبتلا به دیابت می‌شود.
کد خبر: ۷۰۴۹۱۳

به گزارش ایرنا، این محققان می‌گویند: دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین به وجود می‌‏آید. انسولین ماده‌‏ای است که لوزالمعده آن را تولید می‌کند و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است. قرار گرفتن در معرض استرس و فشار‌های عصبی باعث افزایش قند خون می‌شود و این افزایش در افراد مبتلا به دیابت بسیار شدیدتر است. مصرف پسته خام در افراد مبتلا به دیابت باعث می‌شود که فشار خون این افراد کنترل شود و سلامت قلب بهبود یابد. در واقع، مصرف دو وعده پسته بدون نمک در روز باعث می‌شود انقباض عروق کاهش پیدا کند و قلب فشار کمتری را متحمل شود.

پسته منبع غنی فیبر، پتاسیم، مس، منگنز، فسفر، ویتامین B6 و آنتی‌اکسیدان است و باعث آرامش عروق می‌شود. همچنین مصرف پسته به تنظیم ضربان قلب منجر شده و کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

مصرف آسپرین در بارداری ناهنجاری فکی می‌آورد

یک متخصص جراحی جمجمه، فک و صورت گفت: مصرف آسپرین و داروهای خواب‌آور در دوران بارداری به تولد نوزادان با ناهنجاری‌های فک و صورت منجر می‌شود.

دکترعبدالجلیل کلانتر هرمزی، در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به نقش ژنتیک در بروز ناهنجاری‌های مادرزادی فک و صورت افزود: همچنین مصرف بیش از حد ویتامین‌ها، الکل و استعمال سیگار در دوران بارداری نیز به بروز این گونه ناهنجاری‌ها در نوزادان منجر خواهد شد.

وی با بیان این که شکاف لب و کام، شایع‌ترین ناهنجاری فک و صورت به شمار می‌رود، ادامه داد: در ناهنجاری‌هایی مانند شکاف کام که به وضع تغذیه و تکلم فرد مربوط می‌شود باید هرچه سریع‌تر روی صورت اقدام‌های جراحی صورت گیرد. ناهنجاری‌های جمجمه نیز موجب می‌شود که شکل پیشانی، چشم و ابرو به هم ریزد و حتی ممکن است فشار مغزی ایجاد کند. بنابراین بهتر است که جراحی‌های مربوط به این ناهنجاری قبل از یک سالگی باشد. وی خاطرنشان کرد: جراحی این گونه ناهنجاری‌ها جدا از جراحی‌های زیبایی نیست، زیرا به ظرافت خاصی نیاز دارد، اما صرفا جراحی زیبایی محسوب نمی‌شود چرا که جراحی‌های زیبایی، اضطراری نیست و شرایط طبیعی دارد، اما ناهنجاری‌های فک و صورت نیاز به جراحی‌های زیبایی ضروری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها