رئال مادرید - سویا امشب ساعت 23:20 از شبکه 3

جنگ لالیگایی در سوپرکاپ اروپا

فصل جدید فوتبال در اروپا از امشب رسما آغاز خواهد شد؛ جایی که دو تیم رئال مادرید و سویا از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران در سوپرجام فوتبال اروپا به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۷۰۴۶۲۱

رئالی‌ها که فصل گذشته پس از 12 سال به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافتند، حالا امیدوارند پس از 12 سال برای دومین بار قهرمان سوپرکاپ اروپا شوند. آنها در فصل نقل و انتقالات یکی از فعال‌ترین تیم‌ها بودند و با جذب خامس رودریگس، آقای گل کلمبیایی جام‌جهانی و تونی کروس، ستاره تیم ملی آلمان حالا به تیمی پرستاره‌تر تبدیل شده‌اند.

در این شرایط باید دید کارلو آنچلوتی که در نخستین فصل حضور خود در رئال موفق شد این تیم را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برساند، می‌تواند با برتری برابر سویا دومین جام اروپایی خود را نیز در رئال کسب کند یا خیر؟

این چهارمین حضور رئال مادرید در سوپرکاپ اروپاست. آنها در سال‌های 1998 و 2000 به ترتیب مقابل چلسی و گالاتاسرای شکست خوردند تا پیروزی 3 بر یک این تیم مقابل فاینورد در سال 2002، تنها قهرمانی شان در سوپرکاپ اروپا باشد.

سویا هم امشب برای سومین بار در سوپرکاپ اروپا بازی می‌کند. آنها در سال 2006 بارسلونا را با سه گل شکست دادند و قهرمان شدند، اما 12 ماه بعد در دومین حضورشان در سوپرجام 3 بر یک مغلوب میلان شدند تا تعداد قهرمانی‌هایشان در این جام سمبلیک، مثل رئال مادرید روی همان عدد یک باقی بماند.

سویا در زمان نقل‌ و انتقالات تابستانی چندان خوب کار نکرده است. ایوان راکیتیچ، بازیساز کروات این تیم که فصل گذشته از عوامل اصلی قهرمانی در لیگ اروپا بود به بارسلونا پیوست. علاوه بر این سویا تاکنون نتوانسته بازیکن مهمی به جمع نفرات خود اضافه کند. فقط بابا دیاوارای سنگالی و میروسلاو استفانوویچ بوسنیایی دو بازیکنی بودند که سویا در این فصل آنها را جذب کرده است.حضور گرت بیل ولزی در زادگاهش نکته جالب سوپرجام اروپاست. بیل که در آکادمی کاردیف ولز فوتبال را شروع کرد، اکنون با تیم رئال‌مادرید به این شهر بازگشته تا جام قهرمانی سوپرکاپ را در حضور هموطنانش بالای سر ببرد.

قهرمانی آرسنال در جام خیریه

تیم فوتبال آرسنال با پیروزی 3 بر صفر مقابل منچسترسیتی و قهرمانی در جام خیریه، به استقبال فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلستان رفت. در دیدار قهرمانان جام حذفی و جام اتحادیه، سانتی کاسورلا (21)، آرون رمزی (42) و اولیویه ژیرو (61) برای توپچی‌های لندنی گلزنی کردند تا آرسنالی‌ها در ورزشگاه ویمبلی لندن اولین جام قهرمانی فصل را بالا ببرند.

آرسن ونگر پس از قهرمانی در جام خیریه در نشست خبری گفت: بازی‌های پیش فصل معمولا یک ویژگی جدی دارد و آن هم کند بودن بازی است. اما فکر نمی‌کنم که سرعت بازی بازیکنان در این دیدار کم بوده باشد. کیفیت خوبی در بازیکنانم دیدم که من را به آینده امیدوار کرد. این بازی نشان داد اگر همیشه تمرکز داشته باشیم، می‌توانیم به پیروزی برسیم. به بازیکنانم ایمان دارم و می‌دانم که فصل خوبی در انتظار آنهاست.

مانوئل پیگرینی، سرمربی شیلیایی منچسترسیتی هم پس از شکست تیمش برابر آرسنال گفت: هفت بازیکن ما فقط پنج روز است که به تمرینات اضافه شده‌اند و اصلا قرار نبود که در این دیدار به میدان بروند. بقیه بازیکنان ما هم تقریبا 9 ـ 8 روز است که در کنار هم تمرین می‌کنند. به همین دلیل مجبور شدم تا خیلی از بازیکنان اصلی تیمم را کنار بگذارم.

باخت همیشه بد است، اما فکر می‌کنم جای هیچ نگرانی نباشد. آرسنال شنبه هفته آینده در نخستین هفته رقابت‌های لیگ برتر انگلستان در ورزشگاه امارات میزبان کریستال پالاس است و منچسترسیتی نیز روز یکشنبه در سنت جیمز پارک با نیوکاسل دیدار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها