گاه مرگ چنان به آدم نزدیک می‌شود که خودش هم باور نمی‌کند از خطر جسته و زنده مانده است. دو کارگر جوان ایرانی که در ساختمانی در حال ساخت در خیابان وحدت اسلامی کار می‌کردند، این موضوع را بخوبی درک کرده‌اند.
کد خبر: ۷۰۲۷۹۵

این دو در زمینی به مساحت حدود 600 متر مربع که به عمق پنج متر گودبرداری شده بود، در حال آرماتوربندی و پی‌ریزی بودند که ناگهان یکی از دیوارها روی آنها فروریخت و هر دو زیر آوار مدفون شدند. همکاران این دو که بشدت ترسیده بودند، در تماس با 125 درخواست کمک کردند و آتش‌نشانان به محل اعزام شدند. آنها بعد از آواربرداری که عملیاتی سخت و نفسگیر بود، توانستند دو کارگر را زنده بیرون بیاورند.

یکی دیگر از نجات‌یافتگان دختربچه پنج ساله‌ای به نام ساجده است که در جریان تصادف مهیب پنج خودروی سبک و سنگین با یکدیگر در غرب بزرگراه آزادگان، میان آهن‌پاره‌ها گرفتار شده بود و لحظه‌به‌لحظه به مرگ نزدیک‌تر می‌شد. آتش‌نشانان ایستگاه 76 و گروه نجات 8 تهران وقتی در جریان تصادف زنجیره‌ای قرار گرفتند، به محل حادثه اعزام و متوجه شدند سه دستگاه کامیون و دو دستگاه سواری با یکدیگر بشدت برخورد کرده‌اند. شدت تصادف به حدی بود که تعدادی از سرنشینان خودروها محبوس شده بودند و نمی‌توانستند بیرون بیایند. ساجده یکی از این حادثه‌دیدگان بود که در شرایط بغرنجی قرار داشت بویژه آن‌که ممکن بود خودروها دچار آتش‌سوزی و انفجار شوند به همین دلیل امدادگران قبل از هر کار، سیستم برق خودروها را قطع کردند و سپس با به کارگیری تجهیزات ویژه نجات، در خودروی سواری را برش داده و توانستند با استفاده از ابزار ویژه، دختربچه را زنده بیرون بیاورند. نجات این کودک همه حادثه‌دیدگان را خوشحال کرد و دیگر افرادی که در خودروها گرفتار شده بودند نیز یک به یک با کمک آتش‌نشانان نجات یافتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها