روزنامه صهیونیستی ​آحارونوت:

اسرائیل از غزه فرار کرد

رژیم صهیونیستی که پیش از این در جنگ‌ 22 روزه (در سال های 2008 و 2009 ) و جنگ 8 روزه در سال 2012 از نیروی مقاومت فلسطین شکست خورده بود، دیروز بار دیگر با عقب‌نشینی از غزه، طعم تلخ شکست را چشید و تن به آتش‌بس داد.
کد خبر: ۷۰۲۵۵۳

ارتش صهیونیستی که براساس آخرین آمارها بالغ بر 1800 فلسطینی را در سومین تجاوز در غزه به شهادت رساند، از ساعت 8 روز گذشته در حالی مجبور به ترک مواضع خود شد که منابع صهیونیستی تاکید کردند این شکست دیگری برای تل‌آویو بود.به طوری که روزنامه ​یدیعوت آحارونوت در شماره دیروز خود عقب نشینی نیرو های اسرائیلی را « فرار از غزه» توصیف کرد و نوشت: ارتش اسرائیل از غزه فرار کرد و در پشت سرخود شکست را به دوش می کشد. همزمان با انتشار این اخبار، شبکه المیادین به نقل از برخی منابع درباره جزئیات آتش‌بس حماس و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم تاکنون چهار بند از شروط فلسطینیان برای برقراری آتش‌بس را پذیرفته و با سه بند دیگر مخالفت کرده‌ است.

به گزارش تسنیم براساس گزارش‌های منتشر شده، رژیم صهیونیستی تاکنون با پایان دادن به حملات خود به نوار غزه و برچیدن محاصره آن و همچنین بند مربوط به اسرای فلسطینی موافقت کرده است. همچنین اسرائیل با حق صید ماهیگیران فلسطینی تا فاصله 12 مایلی از ساحل موافقت کرده است.براساس این گزارش‌ها که البته تا لحظه تنظیم گزارش بجز المیادین از سوی منبع دیگری تائید نشده بود، رژیم صهیونیستی با شروط مربوط به بازگشایی فرودگاه و بندر و بازگشایی مسیر میان کرانه باختری و غزه موافقت نکرده است. این در حالی است که گروه‌های فلسطینی پیش از این در نشست خود در قاهره درباره سند یکپارچه درخصوص برقراری آتش‌بس در غزه به توافق رسیده بودند. این سند بر برقراری آتش‌بس در غزه و عقب‌نشینی فوری نظامیان صهیونیستی از آن تاکید داشت. در این سند بر پایان یافتن محاصره نوار غزه، بازگشایی گذرگاه‌های نوار غزه و تامین امنیت نقل و انتقال کالاها و تردد افراد به نوار غزه تاکید شده بود.

در همین حال پایگاه خبری ـ تحلیلی اسرائیلی «دبکا» در واکنش به ادعای پیروزی تل‌آویو نوشت که «اگرچه مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال وارونه جلوه دادن شکست در غزه هستند اما عقب‌نشینی ارتش از نوار غزه به‌ معنای پذیرش شروط گروه‌های فلسطینی است.»

به گزارش فارس، «دبکا» که گفته می‌شود به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نزدیک است، نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «موشه یعلون» وزیر جنگ این رژیم، بویژه پس از اعلام موافقت با آتش‌بس موقت و مذاکره برای طرح مصر و عقب‌نشینی ارتش از نوار غزه همچنان در حال فریب افکار عمومی هستند. این پایگاه صهیونیستی افزود: رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی مردم را فریب داده‌اند و این طور وانمود کرده‌اند که خروج ارتش از نوار غزه برای بازسازی آن با هدف یک حمله گسترده‌تر علیه غزه است و این حقیقت ندارد.

در همین حال تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: عملکرد اسرائیل و فرماندهی ارتش در جنگ علیه غزه، ناامیدکننده بوده و همه اینها احتمالا پای اسرائیل را به دادگاه‌های بین‌المللی می‌کشاند.به گزارش ایسنا، شیمون شفر، تحلیلگر سیاسی این روزنامه در مقاله‌ای عنوان کرد: بنیامین نتانیاهو عقب‌نشینی از غزه را بدون هیـــــچ راه‌حل مناسب و نتیجه‌ای روز گذشته انتخاب کرد. شفر این گفته دولت رژیم صهیونیستی را مبنی بر این‌که حماس زمانی که حجم این کشتارها را ببیند از ترس با آتش‌بس موافقت می‌کند، توخالی خواند و گفت: جامعه بین‌الملل زمانی که میزان کشتارها را ببیند از ما انتقادات شدیدی خواهد کرد و ما باید در مقابل کمیته‌های تحقیقات بین‌المللی پاسخگو باشیم.

امیدی به یک روند مسالمت آمیز وجود ندارد

به دنبال پذیرش آتش‌بس 72 ساعته و عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از غزه، معاون ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان گفت: عقب‌نشینی اجباری سربازان اسرائیلی از غزه، سومین شکست خفت‌بار را برای این رژیم جعلی رقم زد.

به گزارش فارس، سردار سیدمسعود جزایری، با اشاره به تحولات جنگ غزه اظهار کرد: شکست‌های تاریخی صهیونیست‌ها در جنگ‌های 22 روزه و هشت روزه غزه با شکست هیمنه‌ اسرائیل غاصب در جنگ کنونی 30 روزه تکمیل شد و اینک جهانیان پوشالی بودن هویت این رژیم خودکامه و مظلوم‌کش را به عیان مشاهده می‌کنند.

وی تصریح کرد: خوی کثیف اسرائیلی‌ها با تجاوز و کشتار عجین شده، بنابراین کمترین امیدی به یک روند مسالمت‌آمیز مبتنی بر دموکراسی و خواست اکثریت مردم سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد.

جزایری با تاکید بر این‌که صهیونیست‌ها فقط زبان زور را می‌شناسند، افزود: با تغییرات استراتژیک در نوع مبارزه مردمان سرزمین‌های اشغالی و بخصوص کرانه باختری، اشغالگران با چالش‌های جدیدی مواجه خواهند شد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به درس‌ها و آموزه‌های جنگ غزه گفت: از درس‌ها و عبرت‌های جنگ 30 روزه غزه، سکوت مرگبار یا همراهی ارتجاع عرب با صهیونیست‌ها و شیطان بزرگ آمریکا، در کشتار مردم بی‌گناه غزه قهرمان است که قطعا در حافظه تاریخی مردم منطقه و افکار عمومی جهانیان باقی خواهد ماند.

جزایری افزود: شکست نظامی اسرائیل غاصب در برابر مقاومت و ایستادگی مردم و رزمندگان غزه که تنها بخشی از توانمندی‌های خود را وارد صحنه نبرد کردند نیز در فهرست تاریخ ناکامی‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در افغانستان، سوریه، عراق و لبنان به ثبت رسید.

باهنر: صهیونیست‌ها در خلع‌ سلاح حماس ناکام ماندند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسان نیز دیروز در نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسان گفت: هدف صهیونیست‌ها از انجام جنایات هولناک و حملات گسترده نظامی در غزه، خلع سلاح حماس و مبارزان فلسطینی بود که در این رابطه شدیدا ناکام ماندند.

محمدرضا باهنر تصریح کرد: گستردگی جنایات و وحشیگری‌های رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ غزه موضوع آتش‌بس را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. به گفته وی مردم غیور و شجاع فلسطین با مقاومت و ایثار وصف نشدنی که ریشه در اعتقادات اصیل اسلامی و الهی دارد، در این تهاجم ناجوانمردانه با پیروزی قریب‌الوقوع، محاصره همه‌جانبه علیه خود در نوار غزه را خواهند شکست. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که رژیم صهیونیستی از موضوع آتش‌بس به دنبال نفس گرفتن دوباره برای انجام جنایت بیشتر است، اضافه کرد: کشورهای منطقه در این فاجعه بزرگ ضدانسانی و اخلاقی نتوانستند مواضع اسلامی خود را حفظ و با موضعگیری نکردن صریح و حتی با جانبداری از رژیم غاصب صهیونیستی به صورت آشکار و پنهان خیانت‌های عظیمی را به اسلام در سطح جهان و مردم فلسطین وارد کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها