شناسایی فاکتور فروشان و کد فروشان مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از کشف چند گروه کد فروش در استان‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: در حوزه مالیات بر ارزش افزوده برخی از گروه‌ها اقدام به کدفروشی و فاکتور فروشی کرده‌اند که سازمان مالیاتی هدف خود را در برخورد با این شرکت‌ها متمرکز کرده است.
کد خبر: ۷۰۲۵۲۷

به گزارش ایرنا، علی عسکری دیروز در نشستی خبری افزود: در همین جهت مجموعه‌ای در اصفهان شناسایی شده‌اند که فقط برای یک شرکت 15 تا 16 میلیارد تومان فاکتور فروشی کرده است.

وی از شناسایی یک گروه فاکتور فروش در تهران خبر داد و گفت: پرونده این گروه هم‌اکنون در قوه قضاییه در دست بررسی بوده و سازمان امور مالیاتی این شرکت را به قوه قضاییه معرفی کرده است.

عسکری تصریح کرد: همچنین مجموعه دیگری در آذربایجان غربی شناسایی شده که علاوه بر فاکتور فروشی، کدفروشی نیز انجام می‌دهد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان امور مالیاتی اسامی شرکت‌های کدفروش تقلبی را به عنوان لیست سیاه در سایت مالیات بر ارزش افزوده قرار داده تا شرکت‌ها از این گروه‌ها کد دریافت نکنند.

وی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی افرادی را که در این زمینه فعالیت می‌کنند به قوه قضاییه و دادگاه معرفی می‌کند.رئیس کل سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: با افزایش 49 درصدی درآمدهای مالیاتی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، می‌توان سال جاری را به عنوان سال ویژه نظام مالیاتی کشور نامگذاری کرد.

وی افزود : درآمدهای وصولی مالیاتی طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تیرماه سال جاری حدود 8270 میلیارد تومان برآورد شده بود که از این مبلغ 8120 میلیارد تومان وصول شد که این امر بیانگر تحقق 98 درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده است که آن را می‌توان یکی از منحصر به فردترین موفقیت‌های نظام مالیاتی در سال‌های اخیر دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها