دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین المللی تغذیه آسیا گفت: ایرانیان لاغرترین و خوش اندام ترین افراد در منطقه خاورمیانه به شمار می روند.
کد خبر: ۷۰۲۳۷۲
ایرانیان لاغرترین افراد در خاورمیانه هستند

دکتر رضا نوروزی امروز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: هم اکنون میزان چاقی و اضافه وزن در همه دنیا به ویژه کشورهای غربی از شیوع بالایی برخوردار است.

وی شیوع چاقی در بین افراد بزرگسال ایرانی را حدود 45 درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که میزان اضافه وزن و چاقی در کشورهای اروپایی 75 درصد می باشد.

دبیر علمی سمپوزیوم تغذیه آسیا افزود: گرچه اکنون میزان چاقی در بین بزرگسالان ایرانی کمتر از سایر کشورها گزارش شده اما وضعیت به این منوال باقی نمی ماند زیرا جمعیت ایران در یک افق 15 ساله با انفجار چاقی در میان بزرگسالان رو به رو خواهد شد.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه شیوع چاقی در بین بزرگسالان در استان خراسان رضوی را 38 درصد ذکر کرد و گفت: این میزان در بین مشهدی ها رقمی بالا حدود 49 درصد گزارش شده است.

دکتر نوروزی افزود: اکنون اضافه وزن در استانهای گیلان، مازندران و تهران به ترتیب بالاترین شیوع را دارد.

دبیر سمپوزیوم بین المللی تغذیه آسیا گفت: از سوی دیگر هم اکنون میزان چاقی در بین کودکان ایرانی به دلایل متعدد از رقم بالایی برخوردار است.هم اینک 30 درصد کودکان ایرانی مبتلا به چاقی هستند و این در حالی است که برخلاف تصور رایج که این کودکان در بزرگسالی لاغر می شوند، بیش از 80 درصد آنان در بزرگسالی نیز اضافه وزن خواهند داشت.

وی کم تحرکی و زندگی ماشینی، رژیم غذایی نامناسب، استفاده از غذاهای پرکالری مانند چیس و فست فودها و بی توجهی به ورزش در مدارس را از جمله علل افزایش چاقی در بین کودکان عنوان کرد.

«دومین سمپوزیوم بین المللی تغذیه آسیا» 25 مرداد ماه جاری به میزبانی بیمارستان رضوی در مشهد برگزار می شود.

نخستین دوره این سمپوزیوم دو سال پیش در اندونزی برگزار شده بود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها