امکان انتقال کمک‌های پزشکی به غزه فراهم نشد

وزیر بهداشت در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: هر چه تلاش کردیم امکان انتقال کمک‌های پزشکی و دارویی به مردم غزه فراهم نشد، مصر و کشورهای مدعی حقوق بشر باید مرز رفح را برای انتقال کمک‌ها باز کنند.
کد خبر: ۶۹۹۴۴۰

حسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس افزود: وزارت بهداشت از مدت‌ها پیش می‌خواست تا کمک‌های پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی را برای مردم مظلوم غزه ارسال کند، اما تاکنون چنین اجازه‌ای به ما داده نشده است.

وی عنوان کرد: بنده خودم با وزرای بهداشت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و وزرای بهداشت کشورهای اسلامی تماس گرفتم و برای آنها پیام فرستادم و از آنها خواستم امکان ارسال این کمک‌ها را فراهم کنند.

با نمایندگان حماس، جهاد اسلامی و سفیر فلسطین هم در این زمینه حضوری صحبت کردم.

وزیر بهداشت یادآور شد: از مسیر جمعیت هلال‌احمر نیز برای انتقال کمک اقدام و بیمارستان‌های داخل کشور را نیز برای پذیرش مجروحان غزه تجهیز کردیم و بسیاری از پزشکان و پرستاران هم برای اعزام به غزه و خدمت‌رسانی به مجروحان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بارها با وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس کمیسیون امنیت ملی در این زمینه صحبت کرده‌ام، اما با وجود همه پیگیری‌های انجام شده، تاکنون مصر و قدرت‌های استکباری، امکان انتقال کمک‌های پزشکی را به غزه فراهم نکرده‌اند. هاشمی تصریح کرد: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به این مجروحان کمک کند، اما ابتدا باید خط پروازی به این منطقه باز شود تا بتوانیم به مجروحان، بخصوص کودکان، سالخوردگان، زنان و مجروحان بی‌گناه و مظلوم فلسطین کمک کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها