روز جهانی قدس در حالی دیروز برگزار شد که حضور گسترده مردم جهان در این مراسم در کنار اعلام حمایت جهانی از مقاومت مسلحانه غزه بیانگر نکاتی ویژه درباره جمهوری اسلامی ایران نیز است.
کد خبر: ۶۹۹۵۶۲
درسهای جهانی روز قدس

حضور جهانیان در روز قدس سه اصل را نشان می‌دهد. نخست اعتماد جهانیان به مواضع جهانی ایران که ادعای غرب مبنی بر نگرانی جهانی از رفتارهای ایران را بیش از پیش آشکار می سازد. جهانیان نشان دادند که نه تنها هراسی از ایران ندارند بلکه اندیشه‌های آن را راهگشا و برقرار کننده صلح و امنیت جهانی می‌دانند.

دوم آنکه این حضور نشان داد که بر خلاف ادعای غرب نه تنها ایران در انزوا قرار نگرفته بلکه مورد توجه جهانیان است و این آمریکا و صهیونیست‌ها هستند که منفور مردم دنیا هستند و از رفتارهایشان نه تنها حمایتی نمی‌شود بلکه مورد بازخواست نیز قرار می‌گیرند.

سوم آنکه غرب همواره حمایت ایران از مقاومت را حمایت از تروریسم معرفی کرده است. حضور گسترده مردم دنیا در روز قدس با هدف حمایت از مقاومت مسلحانه فلسطین و منطقه، نشان داد که جهانیان نه تنها ایران را عامل و حامی تروریسم نمی‌دانند بلکه از ایران به عنوان الگوی حمایت از آزادی ملت‌ها یاد می‌کنند. نکته مهم آنکه این حضور مهر تاییدی بر صحت مواضع ایران مبنی بر آزادی فلسطین از طریق مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی است چنانکه جهانیان یک صدا از غزه‌ای حمایت کردند که مقاومت مسلحانه را در برابر دشمن آغاز و عملا صهیونیست ها را زمین گیر ساخته‌اند. جهانیان نشان دادند که اعتقادی به سازش ندارند و مقاومت مسلحانه را راهکار تحقق حقوق فلسطینی‌ها می‌دانند.

چهارم آنکه غرب ایران را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کند حال آنکه عملکرد مردم دنیا در روز قدس نشان داد که دیدگاه جهانی کاملا معکوس بوده و همگان ایران را ناجی بشریت برای احقاق حقوق خود می‌دانند حال آنکه آمریکا را حامی نابود کنندگان حقوق ملت‌ها که حمایت از صهیونیسم است می‌دانند.

با توجه به آنچه ذکر شد می‌توان گفت که روز جهانی قدس نشانه‌ای بر اعتماد و همبستگی جهانی با ایران و آرمان‌های اصیل ملت ایران است که ضمن خنثی سازی طراحی غرب مبنی بر ایران هراسی، ظرفیت‌های جهانی ایران را نشان می‌دهد. این حضور نشان داد که حمایت از مقاومت منطقه نه تنها موجب انزوای ملت ایران و نظام اسلامی نشده بلکه زمینه ساز جایگاه ویژه آن در صحنه بین الملل است که ظرفیت‌های عظیم سیاسی و حتی اقتصادی و امنیتی را برای ایران رقم زده است و حمایت از مقاومت استمرار بخش این روند و در انزوا قرار گرفتن بیشتر دشمنان این مرز و بوم خواهد بود.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها