پشت صحنه مجموعه «اغما» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی رضا جودی که ماه رمضان ۱۳۸۷ از شبکه یک به نمایش درآمد، امروز و فردا ساعت 19 در برنامه مستند پشت ماه به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۶۹۸۵۵۶

در دو قسمت از برنامه پشت ماه که به تهیه‌کنندگی محمد هوشمند تولید شده، بخش‌هایی از روند تولید سریال اغما به تصویر کشیده می‌شود و سیروس مقدم، کارگردان این سریال و بازیگران آن همچون امین تارخ و افشین سنگ‌چاپ و همچنین مهدی جودی تدوینگر اغما خاطراتی از ساخت این سریال تعریف می‌کنند.

اغما با بازی امین تارخ، حامد کمیلی، لعیا زنگنه، افشین سنگ چاپ و ایرج نوذری داستان دکتر طه پژوهان با بازی امین تارخ را دنبال می‌کند که یک پزشک فوق متخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحی‌های موفقیت‌آمیزش بر روی رزمندگان در جبهه‌ها به پنجه طلایی مشهور است. او اکنون به دلیل بیماری حاد همسرش مولود با بازی شیرین بینا بر سر دوراهی قرار دارد از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش از سوی اوست، ولی مولود اصرار دارد که فقط از سوی پژوهان جراحی شود.

همچنین امشب ساعت 23 در برنامه فانوس مستند ببر هیرکانی از ساخته‌های سیدمانی میرصادقی به نمایش درمی‌آید. نزدیک به 70 سال است، نسل ببر مازندران در فهرست حیوانات منقرض شده قرار گرفته است، اما از آن زمان تا همین امروز همواره گزارش‌هایی از دیده شدن این حیوان در شمال و بویژه شمال شرق ایران به گوش‌می‌رسد.

مستند ببر هیرکانی با کارشناس محیط زیستی همراه می‌شود و این موضوع را پیگیری می‌کند. این کارشناس به روستاهای مختلف سر می‌زند و پای صحبت افرادی که خبر جدیدی از ببر هیرکان دارند، می‌نشیند. همزمان با این تلاش، دو قلاده پلنگ ایرانی و دو ببر سیبری با هم معاوضه می‌شود و ماجرای معاوضه این حیوانات در ایران و شهر سوچی در روسیه نیز در این مستند به نمایش درمی‌آید.

سری جدید مجموعه ابرکارخانه‌ها که چهارشنبه‌ها ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شد، این هفته به مناسبت ویژه برنامه‌های روز قدس، ساعت 23 به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

مجموعه ابر کارخانه‌ها از سال 2006 تاکنون به صورت متناوب تولید و پخش می‌شود. در این مجموعه مراحل تولید یک محصول لوکس از ورود مواد خام به کارخانه تا تولید محصول نهایی به تماشاگران معرفی می‌شود.

دوربین این مجموعه مخاطب را به بخش‌هایی از یک کارخانه می‌برد که تا قبل از این اجازه بازدید از آن را نداشته است. همچنین مصاحبه‌هایی با مدیران و مهندسان این کارخانه‌ها ترتیب داده که جزئیات فنی جذابی را برای مخاطب آشکار می‌کنند. جذابیت این محصول بیشتر به دلیل آن است که ساخت محصولات بزرگ و معروف جهان از جمله هلیکوپترهای آپاچی، ماشین‌های بسیار عظیم، ماشین فراری و تانک جدید ارتش آمریکا را با همه فوت و فن‌هایش به نمایش می‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها