آلودگی‌ زیست‌محیطی کشتی‌ها ثبت می‌شود

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با تصویب آیین‌نامه قانون حفاظت از دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی، کشتی‌ها ملزم به ثبت آلودگی‌های خود در دفتری مخصوص شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۶۰۶۵

رامین شادی اظهار کرد: در متن آیین‌نامه قانون حفاظت دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی تاکید شده است، زمانی که یک کشتی از مبدا حرکت می‌کند ملزم به ثبت آلودگی‌هایی است که با خود حمل می‌کند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این آلودگی‌ها ممکن است شامل آب توازن کشتی، آب لجن، مواد نفتی و غیره باشد که تمام این موارد باید در دفتر مخصوص آن کشتی ثبت شود تا در مقصد مورد‌بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر اطلاعات ثبت شده در دفتر با بار کشتی هماهنگی نداشته باشد به این معناست که کشتی آلودگی‌های خود را در جایی در مسیر خود در دریا رها کرده است که مورد‌پیگرد قرار خواهد گرفت. شادی تاکید کرد: نظارت و اجرای این امور بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و سازمان حفاظت محیط‌زیست هم همکاری می‌کند به این صورت که اگر در جایی در دریا یا رودخانه قابل کشتیرانی آلودگی مشاهده شود، سازمان محیط‌زیست به سازمان بنادر اطلاع می‌دهد تا آن مسیر از نظر تردد کشتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مسیری که کشتی تردد کرده باشد مورد بازرسی ماموران اجرایی سازمان بنادر قرار خواهد گرفت و با تطبیق اطلاعات مندرج در دفتر با بار کشتی، مساله بررسی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها