مواد لازم: آرد شیرینی‌پزی: 250 گرم ، شکر: 220 گرم ، ماست خامه‌ای: 250 گرم ، ریواس: 550 گرم ، وانیل و نمک از هر کدام: کمتر از نصف قاشق چای‌خوری ، تخم مرغ: 5 عدد کره: 150 گرم ، بادام پرک شده برای روی کیک: 2 تا 3 قاشق غذا‌خوری ، آرد سوخاری: 2 قاشق غذا‌خوری ، پودر پودینگ با طعم وانیل: یک بسته کامل ، پودر شکر: 2 قاشق غذا‌خوری
کد خبر: ۶۹۵۸۵۰

طرز تهیه: ابتدا آرد را با یک سوم شکر، وانیل، نمک، کره و یک عدد تخم مرغ خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیر آماده درآید. آن را در پاکت نایلونی گذاشته و به مدت 40 دقیقه در یخچال قرار دهید.

ریواس‌ها را پوست گرفته و بشویید و خشک کنید و برش‌های کوچک بزنید. بقیه شکر را همراه ماست خامه‌ای، پودر پودینگ و چهار عدد تخم مرغ در یک قابلمه کوچک بریزید و به هم بزنید و بگذارید کمی داغ شوند. پرک‌های بادام را با پودر سوخاری مخلوط کنید. یک قالب با لبه بلند، به قطر 35 سانتی را در نظر گرفته و کمی آن را چرب کنید.

خمیر را درون قالب بریزید. سعی کنید دیواره‌های آن را با خمیر پوشش دهید. سپس مخلوط آرد سوخاری و بادام را روی خمیر ریخته و ریواس‌ها را روی آن بچینید و مخلوط ماست خامه‌ای را روی آن بریزید. قالب کیک را در طبقه دوم فر، که از قبل گرم شده بگذارید و درجه فر را روی 175 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و به مدت 60 دقیقه بپزید.

بعد از 35 تا40 دقیقه روی کیک را با فویل بپوشانید و دوباره در فر قرار داده و بعد از زمان کامل پخت، بگذارید کیک سرد شود. آن را از قالب بیرون بیاورید و پودر شکر را روی آن بپاشید و برش بزنید و نوش جان کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها