متهم قصد داشت از یکی از قربانیانش بابت پخش نشدن تصاویرش در شبکه‌های اجتماعی، 50 میلیون تومان اخاذی کند

اخاذی از زنان در تانگو

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری مردی خبرداد که در محیط تانگو زنان را اغفال و ازآنها اخاذی می‌کرد.
کد خبر: ۶۹۵۱۱۲

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدمهدی کاکوان در این باره افزود: اولین روز تیر امسال زنی با حضور در اداره پلیس عنوان کرد در فضای تانگو از وی اخاذی شده است. او درباره نحوه به دام افتادنش گفت چندی پیش با مردی جوان در محیط تانگو آشنا شدم. او پس از جلب اعتمادم تصاویر شخصی‌ام را گرفت و بعد تهدید کرد اگر 50 میلیون تومان پول به او نپردازم، تصاویرم را در شبکه‌های اجتماعی دیگر منتشر و لینک این سایت‌ها را برای همسر و خانواده‌ام می‌فرستد.

وی یادآور شد: ماموران در تحقیقات تکمیلی دریافتند متهم با ادعای این که پسر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و طراحان پوشاک مردانه است و به‌دلیل مشکلات پیش آمده با همسرش قصد متارکه از او را دارد این شاکی را فریب داده است.

ردپای اخاذی متهم

کاکوان با بیان این‌که بررسی پیج متهم نشان داد وی تصویر یک دستگاه خودروی بی‌ام‌و را به عنوان بک‌گراند صفحه‌اش انتخاب و ادعا کرده بود تصویر یکی از خودروهایش است، گفت: بررسی متن چت و پیام‌های رد و بدل شده بین متهم و شاکی نشان داد کارآگاهان با یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای روبه‌رو هستند که با روان‌شناسی دقیق رفتار زنان آنها را مجاب می‌کند با وی در ارتباط باشند.

رئیس پلیس فتای پایتخت افزود: متهم تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز پیش در یکی از محله‌های شهرستان فردیس در استان البرز دستگیر شد. پلیس در بررسی رایانه و تلفن همراه این فرد پی برد او به این شیوه از 32 زن دیگر نیز اخاذی کرده است.

به گفته وی، بررسی محتوای تلفن همراه امیرپاشا نشان داد او با دریافت تصاویر برهنه و مستهجن از زنان، از آنها اخاذی می‌کرده است.

کاکوان با بیان این‌که تحقیق از امیرپاشا نشان داد وی با تکیه بر دروغ‌هایش مبنی بر وضع مالی مناسب و با این بهانه که قصد متارکه از همسرش را دارد و از سمت خانواده‌ همسرش مورد ظلم واقع شده، توجه زنان را به خود جلب می‌کرده است، گفت: بررسی اموال متهم نشان داد وی اصلا خودروی بی‌ام‌و ندارد و به‌دلیل آشنایی‌ با اصطلاحات صنعت پوشاک، مدعی می‌شده پسر یکی از بزرگ‌ترین طراحان و تولیدکنندگان صنعت پوشاک مردانه داخلی است اما بررسی‌ها نشان داد امیرپاشا هیچ نسبتی با این برند ندارد.

سکوت قربانیان، چراغ سبز به متهمان

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان این‌که متاسفانه اکثر قربانیان امیرپاشا زنان متاهل بودند، گفت: خانواده‌ها باید در ارتباط با به کارگیری فناوری جدید و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای ارتباطات از جمله تلفن همراه، دقت لازم را داشته باشند.

مجرمان اینترنتی در کمین خانواده‌ها

کاکوان با بیان این‌که گاهی دیده شده توصیه‌های پلیس از سوی مردم نادیده گرفته می‌شود، افزود: حجم و موضوع پرونده‌های واصله به پلیس فتا نشان می‌دهد کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان در کمین افراد و خانواده‌ها هستند و مساله قابل تاسف این است که گاه در این‌گونه پرونده‌های غیراخلاقی، مالباختگان و قربانیان به دلیل شرایط فرهنگی و ترس از آبروریزی نسبت به ثبت شکایت اقدام نکرده و پلیس را در رسیدگی قاطع تنها می‌گذارند اما این ترس آنها فرصتی است به کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان تا عمل مجرمانه خود را ادامه دهند.

وی با هشدار به تمام سوءاستفاده‌کنندگان فضای مجازی یادآور شد: پلیس به عنوان حافظان نظم امنیت نسبت به شناسایی، دستگیری و برخورد با این سوءاستفاده‌کنندگان در کمترین زمان ممکن اقدام می‌کند اما قربانیان نیز باید توجه داشته باشندکه سکوت آنها باعث تجری مجرمان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها