شبکه پویا هر شب ساعت 20 انیمیشن قدیمی بینوایان را که براساس رمان مشهور ویکتور هوگو ساخته شده به‌نمایش می‌گذارد. این انیمیشن در 13 قسمت، ماجرای دختری فقیر به نام کوزت و قهرمانی به نام ژان والژان را روایت می‌کند.
کد خبر: ۶۹۵۰۶۷

به گزارش روابط عمومی شبکه پویا، این انیمیشن تصویری از جنگ و فقر مردم را در کشور فرانسه نمایش می‌دهد. ژان والژان که به دلیل دزدیدن یک قرص نان سال‌ها در زندان بوده، در حین فرار از دست بازرس ژاور به دختری به نام کوزت برمی‌خورد که وی نیز یتیم است و خانواده‌ای به نام تناردیه از او بیگاری می‌کشند‌. کوزت با ژان والژان همراه می‌شود و آنها از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنند.

مجموعه انیمیشن قصه‌های حسنی که هر روز ساعت 15 و 50 دقیقه از شبکه پویا پخش می‌شود، با اشعار کودکانه، داستان‌های قدیمی و فولکلور ایرانی را که سینه به سینه از گذشته به ما رسیده طرح می‌کند.

قصه‌های حسنی به کارگردانی مشترک غلامعلی گرانمایه، علی احمدی، فائز علیدوستی و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا در 17 قسمت با تکنیک دوبعدی تولید شده است.

این مجموعه انیمیشن اتفاقات جالب و آموزنده‌ای را که برای پسربچه‌ای به نام حسنی رخ می‌دهد به تصویر می‌کشد. در این انیمیشن از داستان‌های عامیانه ایرانی استفاده شده و ممکن است برخی از این داستان‌ها درباره حسنی نباشد.

این مجموعه در دو سری 17 قسمتی با نام‌های قصه‌های حسنی و حسنی و فلفلی براساس کتاب‌ حسنی، سروده منوچهر احترامی تولید شده و قسمت‌های متعددی دارد که از آن جمله می‌‌توان به کرم ابریشم، حسنی و سه‌بزغاله، حسنی باباش یه باغ داره، سلیمان بابا سلیمان، عروسی خاله سوسکه و آقا موشه، موش موشی، دم‌بریده، ده تا جوجه، حسنی ما یه بره داشت، گربه من ناز نازیه، فیل اومد آب بخوره، حسنی و گرگ ناقلا، گرگ تیز دندان، مهمان‌های ناخوانده، خروس نگو یک ساعت و گنجشکک اشی‌مشی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها