موتوردزدها به دام افتادند

سرقت در ساعات اداری

سارق حرفه‌ای که با کمک همدستانش در ساعات اداری نقشه سرقت موتورسیکلت‌ها را اجرا می‌کرد، به دام افتاد.
کد خبر: ۶۹۳۹۶۰

متهمان با پرسه‌زنی مقابل بانک‌ها و مراکز تجاری، موتورسیکلت‌هایی را که تجهیزات ایمنی نداشتند، سرقت می‌کردند. اواخر سال گذشته مرد میانسالی به یکی از کلانتری‌های کمیجان رفت و از سرقت موتورسیکلتش خبر داد. او به پلیس گفت: «با موتورسیکلتم کار و مخارج زندگی‌ام را از این راه تامین می‌کنم. امروز موتورسیکلتم را مقابل بانک پارک کردم و پس از چند دقیقه‌ وقتی از بانک بیرون آمدم، دیدم موتورسیکلتم به سرقت رفته است.» تحقیقات برای یافتن سارقان موتورسیکلت به دنبال شکایت مرد میانسال آغاز شد.

سرقت موتورسیکلت مرد میانسال نخستین دزدی اعضای باند بود و به دنبال آن پلیس با سرقت‌های مشابه دیگری مقابل بانک‌ها یا مراکز تجاری مواجه شد. این در حالی بود که قبلا چنین دزدی‌هایی در شهرستان کمیجان سابقه نداشت.

به همین دلیل این احتمال توسط کارآگاهان مطرح شد که سارق موتورسیکلت‌ها، مردی سابقه‌دار و حرفه‌ای است. فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان در این باره می‌گوید: «سرقت سریالی در شهرستان کمیجان برای نخستین بار بود که صورت می‌گرفت و گروهی ویژه از کارآگاهان بعد از اطلاع از این دزدی‌ها رسیدگی به این پرونده را به عهده گرفتند.

آنها در تحقیقات به یکی از سارقان سابقه‌دار که مدتی قبل از زندان آزاد شده بود، مشکوک شده و وی را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند. مرد جوان در نهایت پس از چند روز هنگام سرقت توسط ماموران گشت پلیس دستگیر شد.»

متهم جوان پس از انتقال به پلیس آگاهی به 14 سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد و گفت: «مدتی قبل همراه دو نفر از دوستانم نقشه سرقت‌های سریالی موتورسیکلت‌ها را طراحی کردیم. ما در ساعات اداری که بانک‌ها و مراکز تجاری باز است، سرقت‌هایمان را انجام می‌دادیم.

در این ساعات موتورسواران معمولا موتورهایشان را مقابل بانک‌ها پارک می‌کنند و چون عجله دارند، قفل و زنجیری به وسیله نقلیه‌شان نمی‌زنند. به همین دلیل راحت‌تر می‌شود موتورها را سرقت کرد. ما مقابل بانک‌ها یا مراکز تجاری پرسه می‌زدیم و موتورسیکلت‌هایی را که تجهیزات ایمنی نداشتند، در چند لحظه و براحتی سرقت می‌کردیم.»

با اعتراف مرد جوان دو همدست دیگر او نیز دستگیر شدند و به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند. متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. تحقیقات برای مشخص‌شدن دیگر سرقت‌های این باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها