سفیر ترکیه همزمان با بحران عراق درخواست کرد تا گمرک ایران برای عبور کالاهای ترکیه به عراق از مرز مهران، کمک فوری کند.
کد خبر: ۶۹۲۳۸۹

به گزارش فارس و به نقل از گمرک ایران، اومیت یاردیم، سفیر ترکیه در تهران و مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران همزمان با افزایش مشکلات گمرکی در مرزهای دو کشور، نشستی فوری برگزار کردند تا برای رفع موانع گمرکی در مرزها تدبیری بیندیشند.

بنابراین گزارش، عمده‌ترین مشکل طرف ایرانی، تشکیل صف‌های طولانی در مرز ترکیه برای عبور کامیون‌ها بود که این مشکل در چند روز گذشته موجب اعتراض شدید بازرگانان و کامیونداران ایرانی به عملکرد گمرک ترکیه شد.

سفیر ترکیه در تهران درباره مشکل پیش آمده به طرف ایرانی توضیح داد: افزایش ورود و خروج کالا بین دو کشور و امکانات محدود موجود در سه مرز مشترک دیگر از جمله سرو ـ اسن دره و کاپی کوی‌رازی موجب شده تردد در مرز بازرگان ـ گوربلاغ افزایش یابد و خدمات‌رسانی به کامیونداران ایرانی در گمرک گوربلاغ با مشکلاتی همراه شود.

وی درخواست فوری دیگری هم از رئیس کل گمرک ایران داشت تا به کامیونداران ترک اجازه داده شود، از مرز مهران کالاهای خود را به عراق انتقال دهند.

رئیس کل گمرک ایران هم در این نشست دلیل وجود مشکلات مرزی میان ایران و ترکیه را امضا شدن و اجرایی نشدن موافقت همکاری‌های گمرکی دو کشور در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: باید هیات‌های کارشناسی دو طرف در ده روز آینده به نقطه صفر مرزی بروند و یادداشت تفاهم‌ها را اجرایی کنند. اگر توافق‌نامه‌های گمرکی دوجانبه در سال‌های گذشته اجرایی می‌شد و امکانات سه مرز مشترک دیگر توسعه پیدا می‌کرد، اکنون این مشکلات پیش نمی‌آمد.

با این حال کرباسیان با عبور کامیون‌های ترکیه از مرز مهران موافقت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها