پل اصلی بلوهوریزنته فرو ریخت

سایه مرگ بر سر جام جهانی

یک‌بار دیگر خرابی در اطراف استادیوم‌های جام‌جهانی و کشته‌هایی دیگر که به نفرات قبلی اضافه شدند. خرابی و مرگ و میر بخشی از جام جهانی شده و انگار با این چیزها مسابقات کامل می‌شود. بازهم در نزدیکی یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی حادثه‌ای رخ داد که به مرگ دو برزیلی منجر شد و تعداد زیادی مجروح شدند. خراب شدن یکی از پل‌های اصلی بلوهوریزنته آخرین حادثه مرگباری بود که در برزیل به وجود آمد. این اتفاق پیش از شروع بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی روی مسابقات سایه انداخت و داستان تاخیر و خرابی‌های به وجود آمده در حین آماده‌سازی ورزشگاه‌ها را بار دیگر به یاد آورد.
کد خبر: ۶۹۲۳۵۰

پلی که در فاصله دو مایلی ورزشگاه مینیرو، یکی از میزبانان جام جهانی قرار داشت در حالی که تعداد زیادی از ماشین‌ها از زیر آن در حال عبور بودند، فروریخت و تلفات زیادی به بار آورد. بسیاری از مسافرانی که در اتوبوسی در حال عبور از زیر این پل بودند در این اتوبوس محبوس شدند و ماشین‌های دیگری پس از این فروپاشی برای ساعت‌ها در میان خرابی‌ها گیر افتادند. این پل یکی از حیاتی‌ترین پل‌های شهر است که ورزشگاه را به فرودگاه بین‌المللی شهر متصل می‌کند. همچنین این پل بخشی از مسیر اتوبوس‌‌های تندرویی بود که برای جام جهانی و حمل و نقل سریع مسافران در نظر گرفته شده بود. احداث این مسیر از سال 2010 با سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری آغاز شده بود و امسال کار آن به پایان رسید. پس از وقوع حادثه عده زیادی از مردم دور هم جمع شده بودند و برخی هم که دل پری از دولت برزیل داشتند، از سر عصبانیت با فریاد صحبت می‌کردند.

«این نتیجه بی‌کفایتی مسئولان و اقتصاددانان ماست، چون برای این‌که شرایط میزبانی را هر چه سریع‌تر مهیا کنند، همه چیز را خرج جام جهانی کردند. به همین دلیل است که چنین تراژدی‌هایی رقم می‌خورد. آنها خیلی چیزها را بدرستی آماده نکرده‌اند و حالا همه عصبانی هستند.» لئوناردو بریتوی بیست و سه ساله که در بانک کار می‌کند، همه اینها را با عصبانیت می‌گفت و از شرایط به وجود آمده ناراحتی زیادی داشت. این خرابی به این دلیل به وجود آمد که دولت برزیل تحت فشار فیفا بسیاری از سازه‌های خود را برای میزبانی جام‌جهانی با سرعت بیشتری آماده کرد و همین باعث رخ دادن حوادث مرگباری شد. بسیاری از پروژه‌ها با چنین حوادثی خدشه‌دار شد و در این بین هشت کارگر در ورزشگاه‌های ساخته شده در 12 شهر میزبان بازی‌ها کشته شدند.

به دنبال وقوع این حادثه دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل از دولت خود خواست در صورت نیاز به مسئولان محلی کمک‌های لازم را انجام دهند. درباره علت وقوع این حادثه گزارش‌های متناقضی وجود دارد. بلوهوریزنته تاکنون میزبان پنج بازی مسابقات بوده و قرار است یکی از بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی در این شهر برگزار شود.

بعد از وقوع این حادثه، شبکه تلویزیونی گلوبو برزیل مسافرانی از اتوبوس گیر افتاده زیر آوار را نشان داد که خون‌آلود تلاش می‌کردند خود را از اتوبوس بیرون بکشند. همچنین مردمی که در نزدیکی اتوبوس قرار داشتند فریاد می‌زدند که این جام واقعی است و فاجعه جام جهانی به حساب فیفا نوشته می‌شود. این حادثه در حالی به وقوع پیوست که یک ماه پیش کارگری بر اثر سقوط یک تیرآهن 90 تنی در حین ساخت و ساز مونوریل سائوپائولو جان خود را از دست داد. محل سقوط پل در فاصله سه مایلی از باشگاه تنیس میناس قرار دارد. یعنی جایی که قرار است تیم‌های المپیک و پارالمپیک بریتانیا تمرینات خود را پیش از آغاز المپیک ریو 2016 آنجا انجام دهند.

منبع: دیلی‌میل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها