وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به جنایات گروهک تروریستی بعثی- تکفیری داعش در عراق و سوریه گفت، گروهک تروریستی داعش و حامیانش باید بعنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند.
کد خبر: ۶۹۰۲۷۹
داعش و حامیانش باید بعنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان در نشست نخبگان و استعدادهای عالی و مدیران جوان سازمان صنایع دفاع طی سخنانی گفت: بی‌تردید عاقبتی بدتر از صدام در انتظار گروهک تروریستی داعش است و اقدامات ضدانسانی یقیناً دامان حامیان آنان را نیز خواهد گرفت.

وی افزود: قتل، غارت، تجاوز، تخریب و اعدام‌های دسته‌جمعی و آواره کردن هزاران انسان بی‌گناه در عراق و سوریه از مصادیق بارز جنایات جنگی است که با سکوت و عدم اقدام جدی قدرت‌های به اصطلاح مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی امنیت منطقه را به مسلخ برده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه این اقدامات جنایت‌کارانه با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و تضعیف جبهه مقاومت ضد صهیونیستی صورت می‌گیرد تصریح کرد: داعش محصول پیوند نامشروع آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه است.

وی، بر ضرورت وحدت همه اقوام، مذاهب و گروههای عراقی بمنظور حفظ انسجام و یکپارچگی این کشور تأکید کرد و افزود: امروز منافع همه در حفظ یکپارچگی و انسجام ملی و سرزمینی عراق تأمین خواهد شد و یقیناً بازیگرانی که خارج از عراق در امور داخلی این کشور مداخله می‌کنند خواهان عزت و استقلال عراق نیستند و بدنبال تأمین منفعتی هم برای گروهها و اقوام آن نیستند.

دهقان، حضور گسترده مردم به دنبال حمله داعش و دعوت علمای عراق برای دفاع از کیان کشور عراق و یکپارچگی این کشور را دلیلی بر اراده مردم عراق برای مقابله با مقاصد شوم مداخله‌گران خارجی ذکر کرد و افزود: با این حضور سرنوشت‌ساز، ملت عراق قادر خواهد بود امنیت و آرامش پایدار را به این کشور برگرداند و از رایی که به صندوق آراء ریخته است صیانت کنند.

وی با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از حفظ تمامیت ارضی عراق گفت: ایران اسلامی خواهان عراق یکپارچه، متحد، امن و پیشرفته می‌باشد و از هرگونه اقدامی در این راستا حمایت می‌کند.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با مهم شمردن این نشست ها و جایگاه برجسته نخبگان در ارتقای صنایع دفاعی کشور گفت: این نشست ها ما را قادر می سازد تا نسل آینده مدیران را بشناسیم و آنها را برای مشاغل و مسئولیت ها آماده و از فکر و ایده نخبگان در حوزه های مختلف نیروهای مسلح بهره ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها