ارتش عراق پس از اینکه در حملات داعش وضعیتی از هم گسیخته پیدا کرده بود هم اکنون با کمک نیروهای مردمی و عشایری وضعیت هجوم به خود گرفته است و موفق به آزاد سازی مناطق مهمی از صلاح الدین و موصل شده است.
کد خبر: ۶۸۹۷۵۸
ارتش وضعیت هجومی گرفته است

رسانه‌های عراقی گزارش دادند، نیروهای امنیتی عراق چند روز پس از تاخت و تاز داعش از وضعیت دفاع به وضعیت هجومی روی آورده‌اند.

منابع امنیتی در الانبار روز گذشته از کشته شدن ده‌ها تروریست داعشی در درگیری منطقه الکرمه در فلوجه خبر دادند. رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار به کشته شدن 19 تروریست داعش در الانبار اشاره کرد.

در استان دیالی منابع امنیتی عراق اعلام کردند: ارتش عراق به سوی ناحیه سلیمان بیک حرکت کرده است تا آن را از لوث داعش پاکسازی کند و این پس از پاکسازی منطقه العظیم از داعش است.

در بغداد منابع امنیتی از فروپاشی یک شبکه تروریستی که قصد اقدامات تروریستی در ماه رمضان در مناطق اطراف بغداد را داشتند و اعضای آنها 9 تروریست بودند پرده برداشتند.

در همین حال عباس البیاتی عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از ورود هواپیماهای سوخوی روسیه به عراق و عملیاتی شدن آنها در اسرع وقت سخن گفت و احتمال داد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا اهدافی را در موصل هدف قرار دهند.

وزارت کشور عراق بیان کرد: نیروهای امنیتی بر گذرگاه طریبیل و الولید به مسلط است و این دو معبر صد در صد در کنترل نیروهای امنیتی عراقی است و حدود 300 کامیون از گذرگاه طریبیل طی روزهای گذشته وارد عراق شده است.نقش عشایر در تامین امنیت این گذرگاه قابل توجه است.

در شهر بابل در جنوب بغداد تروریست های مسلح سی داعشی را در منطقه جرف الصخر در شمال بابل به هلاکت رساندند.منابع امنیتی منطقه کمربندی عراق را نیز امن اعلام کردند.

همزمان منابع امنیتی از عملیات آزادی سازی صلاح الدین و حرکت به سوی تکریت از چهار محور خبر دادند و افزودند: استانداری صلاح الدین، مراکز دولتی و فرودگاه تکریت به کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

شب گذشته اخباری از تسلط کامل نیروهای امنیتی و مردمی بر تکریت و بخش هایی از موصل مخابره شد.رسانه های عراقی از فرو ریختن استحکامات دفاعی تروریست های داعش در برخی از مناطق خبر دادند.

همچنین منابع امنیتی عراقی از هلاکت عمر احمد الاحمدی و تعدادی از همراهانش از سوی عشایر موصل خبر دادند و افزودند: وی از طراحان عملیات نظامی داعش بوده است.بالگردهای ارتش عراق که طی روزهای گذشته پشتیبانی موثری از نیروهای امنیتی و عشایری انجام داده اند مناطقی از موصل را هدف قرار دادند.

نیروهای ویژه ارتش عراق منطقه الرقه در جنوب سامراء را از لوث تروریست های داعش پاکسازی کردند.همچنین در منطقه الجلام در سامراء بیست خودرو متعلق به تروریست ها منهدم شد.

تروریست های داعش آب را به روی مناطق تلکیف و الحمدانیه در شهر موصل بستند.در شهر تکریت نیروهای امنیتی 60 داعشی را به هلاکت رساندند و ده ها خودرو متعلق به آنها را منهدم کردند.

یک منبع وابسته به پلیس ذیقار از دستگیری پنج زندانی فراری از زندان بادوش در نینوا خبر دادند.در ورودی های کربلا نیروهای امنیتی عراقی بیش از بیست خودرو حامل کارتون های بزرگ را کشف کردند که از الانبار عازم کربلا بود و در داخل آنها تروریست های داعش مخفی شده بودند تا در کربلا اقدام تروریستی انجام دهند.

قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق از هلاکت 125 تروریست وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام و انهدام 57 خودرو در مناطق مختلف عراق خبر داد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها