عملیات جمع‌آوری معتادان تا پایان سال ادامه دارد

جمع‌آوری 1122 معتاد پرخطر از سطح شهر تهران

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی

خانه میان راهی برای نجات معتادان ایجاد می‌شود

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از راه‌اندازی 15 خانه میان راهی برای معتادان در استانهای مختلف کشور خبر داد و گفت: با توجه به جمعیت تهران 4 خانه میان راهی در این استان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۷۴۳
خانه میان راهی برای نجات معتادان  ایجاد می‌شود

مجید رضازاده با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته چندین مرکز بین راهی برای استفاده معتادان در چند استان کشور راه اندازی شد و آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت که بسیار موفقیت آمیز بود و بر همین اساس قصد داریم تا پایان سال 15 مرکز دیگر را تأسیس کنیم.

وی گفت: خانه‌های میان راهی از معتادان در حال بهبودی تا مدتی حمایت می‌کند و امکانات اولیه زندگی را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا آنها کم‌کم اجتماع‌پذیر شوند و بتوانند شغلی برای خود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در نیمه اول مردادماه یک مرکز در تهران ایجاد می شود، گفت: از کل مراکزی که قرار است راه اندازی شود 4 مرکز در استان تهران است.

به گفته رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی، معتادان بهبود یافته در دو دوره سه ماهه می‌توانند در این خانه‌های میان راهی اقامت داشته تا اینکه شغل و محل سکونت مناسبی پیدا کنند.

به گفته رضازاده، این خانه ها در مراکز پرخطر راه اندازی می شود که با کمکهای مردمی و تشکل های غیردولتی اداره خواهد شد و همچنین این مراکز حلقه مفقوده ای در چرخه درمان معتادان هستند که خدمات مددکاری روان شناسی و حمایتی در جهت بازگشت به خانواده فرد پس از ترک انجام می شود.

وی در مورد باشگاه های مثبت ایدز نیز که برای استفاده افراد مبتلا به اچ آی وی هستند، گفت: تاکنون 24 مرکز در سراسر کشور برای این افراد راه اندازی شده اند و تا پایان سال قرار است در هر استان یک مرکز به بهره برداری برسد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی تاکید: در این مراکز که با کمک خود مددجویان اداره می شود حمایت و مشاوره های لازم در اختیار این افراد قرار داده می شود.

به گفته رضازاده، توسعه مراکز پیشگیری از طلاق در استانهای مختلف نیز از دیگر اقداماتی است که از سوی سازمان بهزیستی اجرایی می شود بطوریکه مددکاران و مشاوران سازمان در دادگاههای خانواده مستقر هستند. (مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها