یک تسلسل عجیب از ابتدای قرن جدید میلادی سراغ کریستیانو رونالدو آمده و او حالا در کنار لوئیز فیگو، رونالدینهو و مسی، نام خودش را می‌بیند. چیزی که پیش از رونالدو آن سه بازیکن را آزار داده بود، حالا این پرتغالی را مورد آزار و سرزنش قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۸۹۵۶۶

یک عملکرد متوسط از او و تیم ملی کشورش باعث شد تا خیلی زودتر از آن چیزی که انتظار داشتیم کریستیانو رونالدو برزیل را ترک کند و مورد عجیب توپ طلای فوتبال جهان در سال 2014 بار دیگر اتفاق بیفتد. این چهارمین مورد عجیب توپ طلا بود که به شکلی باورنکردنی ادامه یافت. یعنی آن‌که بازیکنی که پیش از جام‌جهانی، توپ طلا و عنوان بهترین بازیکن جهان را به خود اختصاص داده بود، در این مسابقات ندرخشیده و خیلی زودتر از تصور جام را ترک کرده است. این اتفاق با حذف پرتغال از جام‌جهانی برای کریس رونالدو رخ داد تا پس از فیگو، رونالدینهو و مسی این روند ادامه داشته باشد.

لوئیز فیگو در سال 2002، رونالدینهو در سال 2006 و لیونل مسی در جام‌جهانی 2010 فوق ستاره‌هایی بودند که بدون این‌که یک گل در مسابقات به ثمر برسانند، با جام وداع کردند. یک تیم ملی ناتوان، یک پای مصدوم و تعداد زیادی بدشانسی برای هم‌تیمی‌هایش باعث شد رونالدو انتخاب دیگری جز کنار ماندن از رقابت با دو حریف بزرگش یعنی مسی و نیمار نداشته باشد. ستاره رئال‌مادرید در حالی مقابل ستاره‌های بارسلونا تن به شکست داده است که هر دوی آنها این روزها به‌واسطه گلزنی‌ در برزیل و آرژانتین نگاه دوربین‌های تلویزیونی و فلش دوربین‌های عکاسی را به سمت خود ربوده‌اند.

رونالدو تاکنون 14 بازی را در جام‌جهانی برای تیم ملی پرتغال داشته که در آلمان پس از هفت بازی او به عنوان چهارم رسید، در آفریقای جنوبی پس از چهار بازی در مرحله یک‌هشتم نهایی از مسابقات کنار رفت و حالا در برزیل وی حتی نتوانست از مرحله گروهی عبور کند. او گرچه سومین گلش را در سومین جام‌جهانی زندگی‌اش به ثمر رساند، اما با این حال برزیل را با دست‌های خالی ترک کرد. بدتر این که شاید نتواند از عنوان توپ طلای خود دفاع کند، زیرا معمولا فیفا رویکردش برای انتخاب بهترین بازیکن جهان پس از جام‌جهانی این‌گونه است که به یکی از بهترین‌های مسابقات توپ طلا می‌دهد؛ مانند همان چیزی که سال 2007 رخ داد و فیفا توپ طلا را به فابیو کاناوارویی داد که با ایتالیا قهرمان جهان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها