یک کارشناس تغذیه معتقد است: زنانی که کم‌خونی دارند تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن تا حد امکان آهن و اسیدفولیک مصرف کنند.
کد خبر: ۶۸۸۰۸۷

مسعود نصیری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: افرادی که کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها را دارند، بهتر است در این روزهای باقیمانده تا ماه رمضان این کمبود را جبران کنند. در روزهای باقیمانده تا ماه رمضان افراد صبح زودتر از خواب بیدار شوند و حجم غذاهای مصرفی در وعده‌های غذایی خود را کم کنند.

وی تاکید کرد: معمولا رژیم‌های غذایی نادرست در ماه رمضان می‌تواند اضافه‌وزن در پی داشته باشد و توصیه می‌شود افراد برای پیشگیری از چاقی، رژیم مناسبی در این ایام داشته باشند

دلشوره از علائم پارکینسون

اغلب افراد احساس دلشوره و دلهره خود را ناشی از اختلال اضطرابی می‌دانند، اما این احساس گاهی می‌تواند ناشی از بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ای چون پارکینسون و ام‌‌اس باشد.

به گزارش ایسنا، متخصصان انگلیسی در بررسی‌های خود به ارتباطات اعصاب بین روده و مغز پی برده‌اند که موجب می‌شود احساس دلشوره در فرد به وجود آید و این حس ناخوشایند می‌تواند با بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ای نظیر پارکینسون و ام‌‌اس و همچنین دیگر اختلالات روانی مرتبط باشد. در واقع، روده و مغز، ترکیب شیمیایی ـ‌ عصبی مشترک دارند و به همین دلیل وقتی احساس استرس و ترس داریم دچار مشکلات گوارشی می‌شویم.

به گفته متخصصان، از جمله علائم پارکینسون، اسهال، نفخ و درد شکمی است. در واقع، باکتری عامل این اختلال گوارشی ممکن است مواد شیمیایی تولید کند که بر اعصاب روده تاثیر می‌گذارد و با آسیب رساندن به مغز موجب بروز پارکینسون یا ام‌اس می‌شود. این نوع از بیماری‌های عصبی با وضعیت خاصی از روده ارتباط دارد که به عوامل بیماری‌زا اجازه می‌دهد به جریان خون راه پیدا کنند و در نتیجه در بدن واکنش آنتی‌بادی بروز می‌کند. پس از آن ممکن است عوامل بیماری‌زا به صورت مستقیم به سیستم ایمنی و به صورت غیرمستقیم به بافت عصبی آسیب برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها