در چند عملیات ویژه از سوی پلیس آگاهی تهران و هلاکت سرکرده یک باند بزرگ سرقت مسلحانه، چند قبضه سلاح از 20 عضو این باند که چهار زن جوان نیز آنها را در سرقت‌ها همراهی می‌کردند، کشف شد.
کد خبر: ۶۸۷۲۶۹

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عباسعلی محمدیان روز گذشته در ارتباط با انهدام این باند مخوف که با ایجاد رعب و وحشت اموال مردم را با تهدید سلاح سرقت می‌کردند، گفت: خودروهای گشت پلیس آگاهی مجهز به تجهیزات نوین شده و این تجهیزات به استعلام سریع سرقتی بودن خودروها کمک می‌کند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان افزود: عصر دوم خرداد امسال ماموران گشت پلیس آگاهی در خیابان رازی یک خودروی مزدا 3 را مشاهده کردند و با بررسی پلاک متوجه سرقتی بودن خودرو شدند. با مشخص شدن سرقتی بودن خودرو ماموران به راننده دستور توقف دادند، اما راننده مزدا 3 بدون توجه به اخطار پلیس با سرعت متواری شد.

وی تصریح کرد: در عملیات تعقیب و گریز، ماموران لاستیک خودرو را هدف قرار دادند و سارقان با پنچر شدن خودرو و گرفتار شدن در ترافیک خیابان جیحون از خودرو پیاده شده و با تهدید مسلحانه یک موتورسیکلت را سرقت کرده و پس از شلیک به سمت خودروی پلیس از محل متواری شدند.

وی افزود: در پی این حادثه و به دلیل شلوغی محل و برای حفظ جان شهروندان ماموران از تیراندازی به سوی سارقان خودداری کردند. در ادامه با تصاویر به دست آمده از سارقان، ماموران موفق شدند هویت متهمان فراری را شناسایی کنند. تحقیقات پلیس نشان می‌داد متهمان جزو یک باند بزرگ سرقت هستند که پس از آزادی از زندان با تشکیل باند، سرقت و زورگیری می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: در تحقیقات بعدی معلوم شد، اعضای باند ابتدا خودروهای مزدا 3 را سرقت کرده و سپس با این خودروها زورگیری مسلحانه کرده‌اند.

با جمع‌بندی این اطلاعات ماموران اداره اول پلیس آگاهی در یک اقدام فشرده که حدود 15 روز طول کشید هویت تمام اعضای باند را شناسایی کرده و قرار شد صبح بیستم خرداد در عملیاتی هماهنگ اعضای باند دستگیر شوند.

وی ادامه داد: در حالی که ماموران برای انجام عملیات چند محل را محاصره کرده بودند، شامگاه نوزدهم خرداد ماموران گشت پلیس آگاهی یک دستگاه خودروی مزدا 3 دیگر را مشاهده کردند که سابقه سرقت داشت.

راننده خودرو وقتی متوجه حضور ماموران شد قصد فرار داشت که پس از تصادف با چند خودرو در ترافیک مجبور به توقف شد. در این هنگام دو مرد و یک زن از خودرو فرار کرده که یکی از آنها با سلاح شات‏گان به سوی ماموران تیراندازی کرد و زمانی که قصد گروگانگیری داشت هدف چند گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.محمدیان خاطرنشان کرد: با هلاکت شرور مسلح زن جوان نیز بلافاصله دستگیر و در بازرسی از متهم یک قبضه سلاح شاه‏کش کشف و دیگر سرنشین خودرو نیز بازداشت شد و متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند.محمدیان تاکید کرد: در تحقیق از دو متهم دستگیر شده مشخص شد آنها از اعضای همان باند بزرگ سرقت مسلحانه هستند که با جمع‌بندی اطلاعات و اعتراف متهمان ماموران اداره ضربت و یکم پلیس آگاهی در چند عملیات همزمان در مرحله اول 18 نفر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند و دو قبضه سلاح نیز از متهمان کشف شد.

تعقیب سرکرده باند با بالگرد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره عملیات کارآگاهان برای دستگیری سرکرده این باند گفت: متهم اصلی در اسلامشهر شناسایی شد که با مشاهده ماموران با یک خودروی مگان سرقتی به سمت زمین‌های کشاورزی گریخت.با توجه به جغرافیای منطقه بلافاصله از هواناجا درخواست بالگرد شد که بالگرد بسرعت در اختیار ما قرار گرفت و ماموران با تیراندازی، متهم و همدستش را زخمی کرده و پس از توقف آنها را بازداشت کردند.وی ادامه داد: در مرحله دوم عملیات نیز یک مالخر افغانی که مقدار زیادی اموال سرقتی از جمله طلا و لوازم خانه در اختیارش بود، شناسایی و دستگیر شد. در این عملیات دو عضو دیگر باند نیز دستگیر شدند.

محمدیان درباره سابقه کیفری اعضای باند گفت: 15 نفر از اعضای باند از سارقان سابقه‌دار هستند که فرد کشته شده نیز چند فقره سابقه سرقت مسلحانه و درگیری با پلیس داشت.

رئیس پلیس آگاهی تهران در پاسخ به پرسش جام‌جم در ارتباط با نقش چهار زن متهم در باند تبهکاری گفت: دو‌نفر از زنان، متهمان را در سرقت همراهی می‌کردند که از یک نفر آنان یک قبضه سلاح کشف شده است و دو زن متهم با اعضای باند ارتباط غیراخلاقی داشتند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در ارتباط با ارزش اموال کشف شده گفت: تاکنون 50 نفر از مالباختگان شناسایی و با دستگیری یک مالخر افغان بیش از 500 میلیون تومان اموال دزدی از متهمان کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: اعضای این باند در زندان با یکدیگر آشنا شده و به واسطه متهم اصلی و فرد کشته شده به یکدیگر متصل بودند.

محمدیان ادامه داد: اعضای باند از اواخر سال گذشته سرقت‌های خود را آغاز کرده و بیشتر در محدوده‌های شمال غرب، شمال و جنوب غرب تهران مرتکب جرم می‌شدند.

وی با اشاره به این‌که دو مالباخته و یک مامور از سوی اعضای این باند مجروح شدند، خاطرنشان کرد: افرادی که در تهران و شهرهای اطراف تهران از سوی سرنشینان خودروی مزدا 3 مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی شکایت خود را مطرح کنند.

محمدیان در پاسخ به پرسش دیگر جام‌جم در ارتباط با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت گفت: با تشکیل این قرارگاه شاهد کاهش جرم هستیم و یکی از کارکرد‌های مهم این قرارگاه برخورد بسیار جدی با خریداران اموال مسروقه است، زیرا زمانی که خریدار اموال دزدی وجود نداشته باشد، سارق نیز تمایلی به سرقت نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها