«به طرف چمنزار بروید» این را مرد ناشناسی می‌گوید که سلاح به‌دست کنار زوجی جوان ایستاده است. مرد این‌بار با فریاد می‌گوید: سریع، وقت ندارم. و شروع به فحاشی می‌کند. زوج جوان که اسلحه‌ دو مرد ناشناس را آماده شلیک می‌بینند، به سمتی که آنها گفته بودند، به راه می‌افتند.
کد خبر: ۶۸۸۷۴۲
گانگسترها در دام پلیس

چند متری که از جاده دور می‌شوند، با تهدید، پول نقد و اموال باارزشی را که همراه دارند، به سارقان تحویل می‌دهند و سپس یکی از مردان مسلح با فریاد می‌گوید: حق ندارید تا کاملا از اینجا دور نشده‌ایم، برگردید. او همراه همدستش به راه می‌افتد. سارق اول هنوز چند قدمی برنداشته که دوباره برمی‌گردد، تیری به پای مرد جوان شلیک می‌کند و دوباره به راهش ادامه می‌دهد. دو سارق آن روز موفق به فرار می‌شوند، اما در نهایت از سوی پلیس به دام می‌افتند.

اعلام سرقت

زنی جوان هجدهم اسفند سال گذشته با پلیس تماس گرفت و از سرقت مسلحانه‌ای خبر داد. او به پلیس گفت: در جاده کاشان به قم در حرکت بودیم که کنار جاده نگه داشتیم تا شوهرم کمی استراحت کند، اما ناگهان دو پسر جوان به طرف ما آمدند. آنها مسلح بودند و یکی از آنها با فحاشی از من و همسرم خواست تا به چمنزاری که‌ همان اطراف بود، برویم. آنها وسایل باارزش و پول نقد ما را سرقت کردند. در تمام این مدت دو مرد جوان که چهره‌هایشان را نپوشانده بودند، حرف‌های رکیک می‌زدند و چند بار مرا جلوی همسرم تهدید به آزار و اذیت جنسی کردند. آنها بعد از سرقت ما را تهدید کردند تا دور شدن‌شان هیچ اقدامی نکنیم و یکی از آنها زمانی که از ما فاصله گرفته بود، تیری به پای همسرم شلیک کرد. سرقت آنها بسیار خشن و پر از تنش و وحشت بود.

بررسی‌ها برای دستگیری مردان مسلح به‌دنبال اعلام این حادثه آغاز شد و گروهی ویژه از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس وارد عمل شدند. هنوز دقایقی از شکایت زن جوان نگذشته بود که مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و از سرقت مسلحانه‌ای در کنار بزرگراه کاشان ـ قم به همان شیوه خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان درباره این پرونده می‌گوید: در بررسی‌ها مشخص شد مردان مسلح از دو خانواده در بزرگراه کاشان ـ قم در حوزه استحفاظی قم نیز به همین شیوه دست به سرقت مسلحانه زده‌اند. آنها در حوزه استحفاظی قم، راه راننده نیسانی را مسدود کرده بودند و قصد داشتند خودروی او را سرقت کنند، اما موفق نشدند و در نهایت مردان مسلح به راننده نیسان شلیک و فرار کردند. تمام این سرقت‌های مسلحانه در مدت یک ساعت انجام شده بود.

سرهنگ ستار خسروی ادامه می‌دهد: با اعلام این خبر بررسی‌ها ادامه یافت و در نهایت اعضای این باند بازداشت شدند. متهمان که پنج مرد خشن بودند، پس از سرقت طلاهای زنان و اموال گران‌قیمت، فرار می‌کردند. از آنجا که اموال را به فروش می‌رساندند، ارزش تقریبی اموال تعیین نشده است.

این مقام انتظامی درباره نحوه دستگیری متهمان توضیح می‌دهد: با کارهای تحقیقاتی مخفیگاه سردسته این باند شناسایی و متهم پنجاه‌ساله که چند سابقه کیفری داشت بازداشت شد. به‌دنبال دستگیری سردسته این باند، چهار نفر دیگر از اعضای این گروه نیز در عملیات جداگانه در استان‌های کرمانشاه و تهران دستگیر شدند و از مخفیگاه‌های آنها، شش قبضه سلاح جنگی و شکاری همراه ۱۱۰ گلوله کشف شد.

سرقت‌های خشن

مردان خشن در مدت یک‌سال 30 سرقت انجام داده بودند که 14 سرقت آنها مسلحانه بود. رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان می‌گوید: آنها در 14 سرقت مسلحانه، چهار شاکی را با تیراندازی مجروح کرده بودند و به فاصله دو روز از هجدهم تا بیستم اسفند سال گذشته، هشت سرقت مسلحانه انجام دادند و سه نفر را با شلیک گلوله مجروح کردند.

سرهنگ خسروی درباره شیوه سرقت‌ اعضای این باند نیز می‌گوید: در سرقت‌هایی که در بزرگراه صورت گرفته بود، آنها در لاین مخالف حرکت می‌کردند و با دیدن خانواده‌هایی که کنار جاده در حال استراحت بودند، خودرو را آن طرف بزرگراه و مقابل محل استراحت طعمه‌شان نگه می‌داشتند و یکی از اعضای گروه داخل خودرو منتظر می‌ماند؛ سپس دو نفر دیگر سلاح به‌دست به آن طرف بزرگراه می‌رفتند و با کشاندن سوژه‌هایشان به محلی خلوت، در نهایت خشونت و با فحاشی، اموالشان را سرقت و از محل فرار می‌کردند.

سارقان در همان روزی که از دو خانواده در جاده قم سرقت کرده و راننده خودروی نیسان را هدف گلوله قرار داده بودند، به یک دامداری در اطراف شهرستان رباط‌کریم رفتند و پس از شلیک به نگهبان آنجا، احشام را به سرقت بردند.

سرهنگ خسروی توضیح می‌دهد: متهمان این پرونده در شهرستان‌های پیشوا، سمنان، رباط‌کریم، کرمانشاه، ورامین و قم از دامداری‌ها، کارگاه‌ها، خانه‌ها، مغازه‌ها و حتی خودروها دزدی می‌کردند. اعضای این باند جرایم دیگری نیز در پرونده خود دارند. کار اصلی آنها قاچاق سلاح گرم بود. اعضای این باند سلاح را از شهرستان‌های غربی به تهران و استان البرز می‌بردند و می‌فروختند؛ اما در هیچ‌کدام از سرقت‌هایشان اقدام به آزار و اذیت زنان و دختران جوان نکرده و فقط تهدید و فحاشی کرده‌اند و هیچ شکایتی در این زمینه ثبت نشده است.

نقشه دستبرد به طلافروشی

در تحقیق از متهمان این پرونده مشخص شد همه آنها سابقه‌دار هستند و به‌واسطه آن‌که در یک شهر زندگی می‌کردند، با هم آشنا شدند و باند تشکیل دادند. از طرفی سردسته باند نیز مرد سابقه‌داری معروف به «گانگستر» است؛ چون اعضای باند تحت فرمانش سرقت‌هایشان را در نهایت خشونت و بی‌رحمی انجام می‌دادند.

سرهنگ خسروی با اشاره به این‌که متهمان با قرار بازداشت قانونی روانه زندان شده‌اند، می‌گوید: متهمان قصد داشتند از یک طلافروشی در تهران مسلحانه سرقت کنند، اما قبل از اجرای نقشه‌شان با نیابت قضایی از سوی کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی استان اصفهان بازداشت شدند.

بنا بر این گزارش، تحقیقات در این رابطه برای افشای جرایم احتمالی دیگر این باند ادامه دارد. (ضمیمه تپش)

مرجان همایون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها