چندی پیش گروهی از هکرها تعدادی از تلفن‌های کاربران اپل را مورد حمله قرار داد و با کنترل تلفن‌های آنها از راه دور کاربران را به از بین بردن اطلاعات تهدید و از آنها درخواست پول کرد. این تهدید به دنیای اندروید نیز راه پیدا کرده و امنیت کاربران این سیستم‌عامل را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۶۸۷۰۴۹

بدافزار معروف به سیمپ لاکر با آلوده کردن قربانیان خود دسترسی به کارت حافظه گوشی را مسدود می‌کند و اگر کاربر اقدام به باز کردن فایل‌های خود کند با پیغام باج‌خواهی هکرهای سازنده این بدافزار مواجه می‌شود.

نحوه کار این هکرها به این صورت است که ابتدا با روش معمول هرزنامه‌های black mailer به گوشی وارد می‌شوند و سپس دسترسی به فایل‌های کارت حافظه از جمله تصاویر، موسیقی، اسناد پی‌دی‌اف را مسدود می‌کنند. هکرها پس از رمز‌گذاری فایل‌های کارت حافظه، به ازای هر یک مگابایت ١٧ یورو از کاربران درخواست می‌کنند. پلیس سایبری اروپا تا به حال نتوانسته ردی از این هکرها پیدا کند، اما طبق شنیده‌ها با استفاده از کدهای اختصاصی imei ممکن است بتوان آنها را به دام انداخت.

این دومین حمله هکری است که در یک سال اخیر کاربران اندروید را تهدید کرده است. اوایل امسال بدافزار koler با ارسال پیامی به کاربران، خود را پلیس جا زد و آنها را به پرداخت ٣٠٠ دلار جریمه برای دیدن تصاویر مستهجن محکوم کرد. به نظر می‌رسد با توجه به این‌که درصد کاربرانی که از نسخه آخر اندروید استفاده می‌کنند، فقط ٩درصد است، مدیران اندروید باید برای امنیت پایین نسخه‌های قدیمی‌تر چاره‌ای بیندیشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها