جام جم آنلاین گزارش می دهد

نقشه پیشروی و تلفات امروز داعش

در حالی که گروه تروریستی داعش امروز شنبه اعلام کرد که دو بخش راوه و عانه در غرب الانبار را تصرف کرده است، دولت عراق نیز از مرگ 181 تروریست داعش و دستگیری شماری از آنان از جمله چند زن خبر داد. در همین حال، گزارش می رسد اختلافات شدید داخلی میان شورشیان به ویژه بین جریان نقشبندیه و سران داعش رخ داده و این کار به زدوخوردهای مسلحانه میان آنها منجر شده است.
کد خبر: ۶۸۶۶۵۳
نقشه پیشروی و تلفات امروز داعش

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه خبری المدی پرس عراق گزارش داد: منابع امنیتی در استان الانبار می گویند تروریست های داعش توانسته اند به طور کامل دو شهر کوچک راوه و عانه را در غرب این استان به تصرف خود درآورند و هم اکنون درگیری های شدید بین نیروهای دولتی و داعش برای بازپس گیری این مناطق ادامه دارد.

الرمادی مرکز این منطقه در 110 کیلومتری غرب بغداد است.

180 داعشی کشته شدند

از سوی دیگر، پایگاه خبری الاتجاه از کشته شدن بیش از 180 عنصر داعش در شهرهای بیجی، تلعفر، بعقوبه و بابل خبر داد.

ژنرال قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد اعلام کرد: نیروهای امنیتی 130 داعشی را در نزدیکی پالایشگاه بیجی به هلاکت رساندند.

وی افزود: پالایشگاه بیجی همچنان تحت سیطره نیروهای امنیتی است و اخبار سقوط این پالایشگاه به دست تروریست ها نادرست است.

ژنرال عطا تصریح کرد: نیروهای امنیتی عراق همچنین توانستند 30 تروریست از جمله 7 عامل انتحاری را در درگیری های تلعفر واقع در غرب موصل از بین ببرند. 10 تروریست دیگر نیز به همراه چهار نفربر آنها در منطقه الامام ویس واقع در شمال شرقی بعقوبه نابود شدند.

نیروهای ارتش عراق در عملیاتی دیگر توانستند منطقه السعیدات را در بابل کاملا از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند و 7 تروریست را کشتند.

3 تروریست انتحاری سوار بر تانکرهای بمب گذاری شده کشته شدند

پایگاه الاتجاه عراق به نقل از منابعی در پلیس استان صلاح الدین گزارش داد که سه راننده تروریست انتحاری که سوار بر کامیون های تانکر سوخت بودند تلاش کردند با این خودروهای بمب گذاری شده وارد پالایشگاه بیجی شوند و آن را منفجر کنند، اما نیروهای امنیتی موفق شدند پیش از اجرای این عملیات، تروریست ها را به قتل رسانند و نقشه آنها را خنثی کنند.

این اقدام عصر امروز شنبه صورت گرفت و نیروهای امنیتی با پشتیبانی آتش جنگنده های ارتش این تانکرها را قبل از رسیدن به هدف منفجر کردند.

دستگیری فرمانده داعشی قاتل 80 نیروی امنیتی

پایگاه خبری المدی پرس گزارش داد یک منبع آگاه در فرماندهی عملیات سامرا در استان صلاح الدین از دستگیری یک فرمانده داعش در غرب این شهر خبر داد.

سامرا در جنوب تکریت و 170 کیلومتری شمال بغداد واقع است.

این فرمانده داعش که نام او ابوعبدالرحمن الناصری است، اعتراف کرد که 80 نیروی امنیتی عراقی را در بیجی و تکریت به قتل رسانده است.

این منبع افزود: عملیات مذکور با اطلاعات دقیق امنیتی محقق شد.

به گزارش السومریه نیوز، صباح الفتلاوی فرمانده عملیات سامرا نیز اعلام کرد که هم اکنون 75 درصد استان صلاح الدین در دست نیروهای عراقی است و ارتش عراق برای یک حمله رعدآسا برای آزاد کردن و پاکسازی کامل این استان در ساعت های آینده آماده می شود.

والی خودخوانده داعش در جنوب عراق به هلاکت رسید

به گزارش المصدر نیوز، یک منبع آگاه امنیتی در فرماندهی عملیات بابل روز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق شدند 13 تروریست داعش از جمله حازم السعیدی که خود را والی جنوب عراق می دانست، به قتل برسانند.

بر اساس این گزارش، نیروهای فرماندهی عملیات بابل یکی از مخفی گاه های داعش در جاده بین المللی بابل - بغداد را هدف قرار دادند و طی آن 5 تروریست داعش در جرف الصخر کشته شدند. در منطقه مویحله در نزدیکی مکان اول نیز 8 تروریست کشته شدند.

حازم السعیدی مجری عملیات های تروریستی در لطیفی، یوسفیه و مناطق شمال بابل بود.

دستگیری 4 زن تروریست

پایگاه کنوز مدیای عراق گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق چهار زن تروریست را که همراه تروریست های داعش در فلوجه بودند، دستگیر کرده اند.

این زنان به گروه موسوم به حرائر العراق از شاخه های القاعده وابسته اند.

فرمانده تروریست «پرندگان بهشتی» کشته شد

نیروی ویژه ضدتروریستی عراق نیز توانست ابورحاب، فرمانده گروه داعشی معروف به «پرندگان بهشتی» را در عملیاتی برنامه ریزی شده در استان نینوا به هلاکت برساند.

وی افسر سابق حزب بعث است و در سال 2012 به داعش پیوست.

نقشبندیه با داعش بیعت نکرد

اما گزارش هایی دیگر از تشدید اختلافات بین دو گروه همپیمان داعش و جماعت نقشبندیه خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری الاخباریه، یک منبع امنیتی از درگیری شدید بین این دو گروه در الریاض، حاشیه جنوبی کرکوک خبر داد که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از دو طرف شده است.

عناصر داعش یکی از فرماندهان نقشبندیه را نیز ربوده اند.

القرطاس نیوز نیز نوشت؛ درگیری ها بین دو طرف همچنان ادامه دارد و گفته می شود علاوه بر اختلاف دو طرف بر سر غنایم، مناصب و املاک، جماعت نقشبندیه نمی خواهد با داعش بیعت کند.

این پایگاه خبری افزود: داعش از نقشبندیه خواسته سلاح هایش را تحویل این گروه دهد اما آنها قبول نکرده اند و درگیری بین دو طرف شدت گرفته است؛ امری که به کشته شدن 9 عضو نقشبندیه و 7 داعشی منجر شد.

جماعت نقشبندیه از حامیان صدام حسین به شمار می رود، سنی مذهب و ملی گرا است و یکی از فرق دراویش سنی مذهب به شمار می رود. این گروه معتقد است که ریشه اش به ابوبکر بر می گردد.

این گروه پیش از این مدعی بود که با القاعده بشدت مخالف است و از برداشت افراطی از اسلام پرهیز می کند اما اکنون به داعش که یکی از خونریزین و افراطی ترین گروههای تکفیری به شمار می رود، هم پیمان شده است.

واشنگتن موضع آیت الله سیستانی را ستود

در بعد بین المللی، وزارت خارجه آمریکا از دعوت ایت الله سیستانی مرجع عالی عراق برای تشکیل دولت در سریع ترین زمان ممکن استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری المستقله عراق، جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به پیامهای آشکار و پنهان آمریکا به مقام های عراقی در این زمینه گفت: اکنون زمان مناسبی برای وحدت در برابر خطر مشترکی است که (عراقی ها) با آن (تروریسم) مواجهند.

وی افزود: «کشورم از دعوت آقای سیستانی برای وحدت و یکپارچگی بین همه گروه ها حمایت می کند.»

آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلای معلا که از زبان نماینده وی قرائت شد، از پارلمان جدید این کشور خواست بدون فوت وقت کار خود را برای تشکیل دولت جدید شروع کند؛ اظهاری که از نظر تحلیلگران به معنای لزوم تغییرات ساختاری در دولت آینده بر مبنای وحدت بخشی بین گروه ها بود.

در خطبه های جمعه که شیخ عبد المهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی آن را ایراد کرد، این مرجع شیعی از پارلمان جدید خواست تا بلافاصله و پس از تایید نتایج انتخابات از سوی دادگاه فدرال، برای تشکیل دولت جدید آغاز به کار کند.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
۰
۰
هر بار یك نا ارامی در كشورهای اعراب اتفاق خواهد افتاد به خاطر بی كفایتی و بی لیاقتی دولتشان و طبل جنگ همیشه در این كشورها زده خواهد شد پس برای سربلندی و پیشرفت ایران كه تا هزاران سال بدون جنگ باشد تلاش كنیم برای نسل اینده
ممد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
۰
۰
راجع به نظر صمد آقا باید بگم امریكا باآن همه پیشرفتگی كه دارد از بسیج میترسد
نادر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
۰
۰
اتفاقا اینطور نیست كه همه اتفاقات همیشه توسط آمریكا صورت بگیرد ،ممكن است ونه ممكن بلكه حتما آمریكا از همه اتفاقات در جهت منافع خودش استفاده می كند ولی ریشه بسیاری از اتفاقات منطقه راباید در خودخواهی، تعصب بیجا، قدرت طلبی ویكجانبه گرایی برخی سران منطقه و اطاعت كور كورانه و بدون تعقل مردم منطقه از این سران جستجو كرد
آزاده رشیدی از سنندج
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
۰
۰
واقعا عالی بود. به نظرم نباید تو هیچ موضوعی
افراط و تفریط باشه. داعش باید نابود شه نباید
به اسم اسلام هر جنایتی هر قتلی شود. دین اسلام چنین چیزی را پذیرا نیست و قبول (ندارد) با تشكر
عطاالله سنندج
Germany
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
۰
۰
اماده جهادام باداعش خونم فدای ایران
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
فقط جرعت دارن بیان ایران یه كاری میكنیم كه همه كشور های دنیا از ایران بترسند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها